Cultuur, Entertainment in het algemeen, TV

Kroost – Jacques Vermeire

Kijk, ik ben een vrij modale TV-kijker. Ik kijk zelfs bijzonder graag naar programma’s waar je meer te weten komt over BV’s, want zo zit ik ook wel in elkaar: een leuk verhaal en wat persoonlijke comments en ik zit goed. Vandaar ook dat Kroost op VIER mij zo goed ligt: leuke reportages, goede vragen, personages/BV’s die mij zo niet aanspreken, dan toch nieuwsgierig maken.

Zo ook met de aflevering over Jacques Vermeire, waar ik – geheel tot eigen verbazing – heel geboeid naar heb zitten kijken. Schiet mij af, maar ik was nooit zo’n fan van Vermeires carrière. Niet mijn humor, De Kampioenen kwamen niet op mijn TV-scherm en ik vond hem altijd zo geforceerd. Het zal aan mij liggen. Maar die aflevering? Hoe hij omging met zijn job, met zijn kinderen, met alles wat hij te verduren heeft gehad de laatste jaren? Chapeau.

De aflevering met Niels Albert heb ik – mea culpa – gemist, wat ik ook echt jammer vond. Regi en Jean-Marie Pfaff: raak, een andere blik op die mensen. Jacques Vermeire? Ik heb het moeilijk gehad, met momenten, om het droog te houden. Nu ben ik ook wel een gemakkelijke wanneer het op wenen aankomt, maar toch: nicely done, Eric Goens. Hulde.

Standard

Leave a Reply

