Eten, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 18

Een nieuwe week, een nieuw geluid uit de keuken. Nee? Bon, on with the cooking programmation!

  • Maandag: wok met kip en champignons. Kort, krachtig en lekker, just the way we like it. En nog eens interessant door het gebrek aan veel afwas!
  • Dinsdag: veel koken, want woensdag ga ik niet kunnen koken, net zoals donderdag. En mijn lieve wederhelft kan ik toch moeilijk zelf laten koken, toch? Ik ga vanavond dus voor: petitbeurretaart (op vraag van de collega’s voor morgen), een grote schotel filosof met wortels voor morgen en overmorgen en voor vanavond… Ik heb eigenlijk wel zin in fishsticks. en gebakken patatjes. En sla. Ik denk dat dat een deal is.
  • Woensdag: cocktails en veel bite-sized hapjes met de collega’s! En petitbeurretaart.
  • Donderdag: bibi trekt naar Brussel, met de mama, want het is de bekendmaking van de winnaar van de Gouden Boekenuil. Aangezien ik in de lezersjury zit/zat, heb ik een uitnodiging voor twee. Whoopwhoop! Stiekem-niet-zo-stiekem hoop ik dat mijn favoriet wint.
  • Vrijdag: Efteling met de broer en zussen, ‘s avonds gaan eten of iets gaan halen. En oefenen voor de dag nadien…
  • Zaterdag: … want mijn neef trouwt en we zingen tijdens de ceremonie een liedje. Ain’t no Mountain high, zelfs. Dat belooft. Het feestje wordt verder op gang getrokken door kaas en wijn, dus ik ken een wederhelft die gigantisch content is. Al was het maar omdat het in Antwerpen zelf te doen is en wij te voet naar daar kunnen. Whoop, indeed.
  • Zondag: nog helemaal vrij. Ik vermoed dus bij de schoonpapa, maar we zien en horen wel.
Standard

Leave a Reply

