General blabla, Het dagelijks overleven

Mijn ochtendrituelen #boostyourpositivity

Als lilith zegt ‘spring’, dan vraag ik net nog niet ‘hoe hoog’. Adoratie, het doet gekke dingen met een mens. En daarom: mijn ochtendrituelen.

Het varieert hier wat, al naargelang de shift die ik doe, wanneer de wederhelft uit bed en in de auto moet, hoe gemotiveerd ik mij voel. Dat is bij iedereen zo, denk ik dan, en ik draai mij nog eens om. Het is vreemd, ‘s ochtends tijdens een doodnormale week ben ik meestal niet bijster enthousiast in de ochtendlijke uren, maar vraag mij om om 6h klaar te staan voor Disneyland of een ander leuk idee en ik spring zingend mijn bed uit. Echt waar. Dat zijn de momenten waarop mijn douche beter wat geluidsdichter kon zijn, eigenlijk.

Tijdens de week

Op een gewone dag vertrekt de wederhelft om 6h uit ons appartement richting Brussel. Dat betekent concreter: om 5h35 gaat mijn eerste wekker voor hem af. Ik duw die af, geef de snurker een vriendelijke duw met de melding ‘je moet opstaan’ en draai me terug om. Tien minuten later herhaalt dit scenario zich, al ben ik dan iets geforceerder en krijg ik hem meestal ook daadwerkelijk richting douche. Ik heb me al vaak afgevraagd of ik dat eerste alarm niet beter achterwege laat, maar dan zijn noch hij noch ik wakker genoeg om kwart voor zes om hem echt in gang te krijgen. Bon.

Hij doucht, hij maakt een koffie nadien of (als er niet genoeg tijd is/ik mij zeer lief voel) ik maak tijdens zijn douche één voor hem, hij vertrekt en ik slaap terug in. Ik moet tussen 8h en 9h (al naargelang of ik een vroege, normale of late heb) aanwezig zijn op het werk, met meestal de normale shift om 8h30 als gemiddelde. In dat geval van 8h30 gaat mijn wekker om 7h, verslaap ik mij meestal een halfuurtje tot een uur (grote stress in dat laatste geval), probeer ik te ontbijten en/of te douchen en fiets ik een kleine 10 minuten naar het desbetreffende werk. Een luxesituatie, noemen ze dat.

Mijn ontbijt tijdens de week bestaat meestal uit cornflakes (Chocos, voor de kenners) of boterhammen met choco/kaas/vlees. Ik heb wél de goede gewoonte om een brood in het begin van de week in te vriezen en stelselmatig 3 à 4 boterhammetjes te ontdooien, want ik ben niet zo’n fan van oudbakken brood.

In het weekend/tijdens de vakantiedagen

Wij slapen uit. Er zijn altijd goede voornemens, beginnende met ‘ik moet hier dringend nog eens met nat alles doen’ en eindigend op ‘en dan kuis ik mijn kasten ook nog eens uit’, maar die vereisen meestal een vroeg ochtenduur om afgewerkt te geraken en dat ontbreekt compleet. Dat uitslapen kan om 10h gedaan zijn, maar kan (meestal in mijn geval, geen idee hoe de wederhelft het zonder veel uren slaap doet, it’s a mystery) ook perfect tot 12h duren.

Het ontbijt is ook veel uitgebreider, met zelfs opties voor eitjes, spek, versgeperst fruitsap en in héél zeldzame gevallen verloren brood. Maar dat is uiterst zelden en extra geapprecieerd als het nog eens lukt. Het genieten-gevoel is ook wel honderd keer meer aanwezig tijdens weekend en vakantiedagen dan tijdens de week, maar daar surfen we dan weer een tijdje op voort.

Voila, ga en doe mee met die #boostyourpositivity! ‘t Is plezant, ik kan erover meespreken.

lilith deelt haar ochtendstond #boostyourpositivity | Tales from the Crib<!–//www.google-analytics.com/analytics.jshttp://www.talesfromthecrib.be/wp-content/themes/tftc/js/html5.js// http://www.talesfromthecrib.be/wp-includes/js/jquery/jquery.js?ver=1.11.1http://www.talesfromthecrib.be/wp-includes/js/jquery/jquery-migrate.min.js?ver=1.2.1http://www.talesfromthecrib.be/wp-content/plugins/bolcom-partnerprogramma-wordpress-plugin/resources/js/bol-partner-frontend.js?ver=4.1.8http://www.talesfromthecrib.be/wp-content/themes/tftc/js/footer.js?ver=4.1.8// // //

Standard

Leave a Reply

