Het dagelijks overleven, Trouw

Voorbereidingen: de gastenlijst

Deel 1 van 5 miljoen of zo. Bon, ik heb mij ein-de-lijk, na (zoals mijn lief het zegt en hij overdrijft voor één keer eens niet echt) jaren van gezeur en gehoop, kunnen smijten op de voorbereidingen van MIJN trouwfeest. Da’s een dik vreugdedansje, ja. En ja, ik check mijn ring nog steeds in elk fel licht dat ik passeer. Maar, in mijn verdediging: hij fonkelt zo mooi…

Afin, voorbereidingen. Ik ben begonnen met de gastenlijst, want dat is -samen met het budget- in mijn ogen toch één van de allereerste stappen. En ook ineens een groot struikelblok, vooral voor ons dan. Ik kom uit een groot nest, om het zo te stellen, en mijn allerliefste wederhelft komt uit een iets minder groot maar toch nog steeds fatsoenlijk nest. Dat betekent dat we, samen met de vrienden die we écht écht écht willen uitnodigen op ons avondfeest, uitkomen op een grand total van 150 mensen voor datzelfde avondfeest. En dan heb ik alleen nog maar de directe familie gerekend (denk: nonkels en tantes met kinderen boven de 18, grootouders), want mijn ouders en die van de wederhelft zullen ook nog wel een lijstje willen neerleggen. Mijn zaal? Die gaat toch minstens 200 man moeten aankunnen, me dunkt.

Maar hoe leuk is het om alles eindelijk concreet te zien worden? Er is al een verlovingsfeest in februari gepland (waar ik niks moet doen behalve opduiken – check!), er wordt gebakkeleid over wie getuige wordt van moi (ik heb mij nog nooit zo aanbeden gevoeld, ‘t is ongelooflijk), mijn moeder loopt al twee weken op roze wolkjes rond. Dit is -momenteel- echt gewoon superplezant. Me likey.

Standard

Leave a Reply

