Eten, General blabla, Het dagelijks overleven

My healthy lunch

#boostyourpositivity vroeg naar onze Healthy Lunch en tot mijn eigen consternatie moest ik daar even over nadenken. Ik ben grote fan van lekkere, verse en goedvullende soep (vooral in deze koude en winterachtige tijden) en probeer toch zeker één keer per maand verse soep te maken. In de herfst- en wintermaanden zelfs één keer per week, als ik het niet vergeet. As we speak staat er een grote bak vol klaar in de ijskast, een combinatie van broccoli en prei (met een restje worteltjes van de dag voordien). Lekker, kan ik beamen. Vullend, absoluut. Mijn probleem? Dat staat nog in de keuken, specifieker mijn ijskast, en niet hier op mijn bureau op het werk.

Ik vergeet mijn goede voornemens meestal. Een appel of ander stuk fruit gris ik af en toe nog wel mee (mandarijntjes for the win!), maar de dingen die ik klaargemaakt heb, de slaatjes, soep of restjes van de dag voordien? Die blijven meestal in de ijskast steken. Uit het oog, uit het hart… Ik kan nog zo veel post-itjes hangen als ik wil (ik ben koningin van post-itjes, wekker-herinneringen en allerhande andere herinner-ideetjes), maar die cruciale minuten voor ik vertrek springt er toch weer iets anders door mijn hoofd waardoor ik die lunch vergeet. Vandaag dus ook weer.

Ik ga het (relatief) gezond oplossen: een soepje van de cafetaria (ze beweren dat ze vers is, maar ik trek dat toch wat in twijfel) en kerstomaatjes en mozzarella van bij de Lidl (heel lekker, maar niet echt geweldig vullend). Maar die soep die thuis staat? Ik mis ze nu eigenlijk al…

Standard

Leave a Reply

