General blabla, Het dagelijks overleven

Work vs life

Ik werk full-time. Dat lijkt mij logisch, want ik ben 26, heb geen kinderen en gebruik mijn loon momenteel voornamelijk voor reizen, etentjes en leuke dingen. OK, de lening voor het appartement betaal ik ook mee af, net zoals Telenet en Electrabel op mijn financiële steun kunnen rekenen. Maar: ik werk dus full-time. Dat betekent in mijn geval 40 uur in de week, mét bijbehorende ADV-dagen (hoera!).

Dit zou een tijdelijke situatie kunnen zijn, maar daar kan ik mij nog niet echt over uitspreken vind ik. Wanneer de kinderen komen (en die komen er binnen een jaar of twee, mits wat hulp van moeder natuur – noot aan de wederhelft) ga ik het herbekijken. Hoe zwaar is het? Vanaf kind één ouderschapsverlof in 4/5 opnemen of vanaf kind twee? Lukt dat perfect en kan ik verder gaan met (minimale, want niet echt competitief en ambitieus ingesteld) carrière maken? I don’t know. Maar: ik weet dat de optie er is.

Bij mijn vorige job moest er geknokt worden, moest er zelfs bijna met en door de vakbond gedreigd worden om een 4/5 aan te vragen en goedgekeurd te krijgen, heb ik vanop de eerste lijn mogen meemaken. Niet mooi en vooral ook niet motiverend voor de werknemers. Eerlijk? Daar had ik écht geen zin in. Fast-forward naar mijn huidige job, waar mijn manager 4/5 werkt, één van de twee senior medewerkers 70% werkt en de helft van een ander team ook 4/5 werkt. Er zijn hier tal van andere voorbeelden, zowel op mijn departement als op de andere, en dit heeft voor mij toch wel een grote push gegeven in het ingaan op de job. Ja, die job doe ik ook gewoon heel graag en mijn team is geweldig, maar toekomstplannen zorgden toch ook voor de nodige bedenkingen. Het feit dat ik momenteel maar 10 minuten fiets van en naar het werk helpt ook wel 😉

Ik ben dus momenteel zeker gelukkig met mijn work-life balans. Ik heb tijd voor mezelf, ik kan zonder vele problemen verlof nemen en weet dat de optie er is om mijn werkschema aan te passen indien nodig én ik weet dat mijn werkgever niet negatief staat tegenover alternatieve opties, zoals bijvoorbeeld thuiswerk wanneer mogelijk. Eerlijk? Ik ben wel tevreden 🙂

Als dat geen mooie #boostyourpositivity is, dan weet ik het ook niet meer 😉

Standard

Leave a Reply

