Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 43

Helemaal in beste ironische ha-je-dacht-dat-je-op-tijd-kon-posten-traditie: nee, ik heb mijn inkopen zaterdag dus NIET kunnen doen. Dat is voor vanavond. 

Helemaal op tijd deze keer, mijn weekmenu, maar mét reden: ik ben dit weekend op koorweekend, waardoor mijn plan- en inkooptijd serieus beperkt wordt. Kijken of ik zaterdagmorgen (voor 12h, want dan word ik opgepikt om richting zee te vertrekken) het meeste al kan inslaan…

  • Maandag: vol-au-vent van vrijdag (wat een alliteratie)
  • Dinsdag: wok scampi
  • Woensdag: ovenschotel filosof met worteltjes
  • Donderdag: rosbief met gratin en boontjes
  • Vrijdag: spaghetti/pasta met groentensaus
  • Zaterdag: frietjes? Chinees? Afhalen, in ieder geval
  • Zondag: chez de schoonpapa

Op dinsdag koken voor twee dagen gaat trouwens, mits het nodige nadenken: als je op die twee dagen iets vrij uitgebreid (lees: met veel voorbereidingen) hebt staan, loopt het fout af. Ik stond vorige week toch een goede 3 uur in mijn keuken, waar ik niet op gerekend had… Voorlopig plan: éénpansgerechten maken voor dinsdag en een ‘gewoon’ gerecht voor woensdag, dat ik dan gewoon moet opwarmen. Kijken of dat beter werkt 🙂

Standard

Leave a Reply

