General blabla, Het dagelijks overleven

Relax-momenten tijdens de werkweek

In het kader van #boostyourpositivity (nog steeds ja, mijn posts zijn er ook door geboost, dus dubbele fun!) vond ik dat mijn relaxmomentjes tijdens de werkweek niet mochten ontbreken. Kleine situatieschets: mijn lieve verloofde (kijk, dat is ook zo’n relaxmomentje, hem mijn verloofde kunnen noemen) werkt met veel plezier lange uren én pendelt dan nog eens tussen Brussel en Antwerpen, waardoor ik soms/vaak wat tijd heb te doden ‘s avonds, als ik zelf geen hobbies gepland heb. Dat betekent dat ik daar wat me-time in kan steken, geen overbodige luxe soms!

Mijn zenmomentjes zijn vrij verschillend, so bear with mei: 

  • TV. Een reeks à la Kroost, Karakters, Het huis, Say yes to the dress, One born every minute… Ik neem die allemaal op en kijk die op mijn eentje, zonder tegenprutteling van de wederhelft. Die ziet dat namelijk toch niet graag, ik haal er mijn hart aan op en laad de batterijen tegelijkertijd op door in mijn luie zetel te ploffen met -oh ja- een zachte fleece over me heen. Life can be good. Ik kijk trouwens ook wel TV samen met die wederhelft hoor, maar dan eerder Top Gear, Friends en The Big Bang Theory.
  • Boeken. Vrij uiteenlopende smaken, maar grote koplopers zijn alles van Nora Roberts/JD Robb (uitstekende vrouwenliteratuur, waarbij de ene helft zalig romantische boeken betreft en de andere eerder futuristische trekjes heeft met een vleugje politieserie. I love it. Die boeken staan telkens maanden voordien besteld op mijn e-reader.) en Terry Pratchett. Ik lees op de bus, op de trein, in bed, in de zetel (als de film niet zo goed is, bijvoorbeeld, of als er een voetbalmatch opstaat), tijdens mijn lunchpauze bij slecht weer, … Altijd en overal.
  • Films. Nee, niet hetzelfde als TV, in mijn ogen. Ik ben stiepelstapelzot van Disney en grabbel nogal gemakkelijk naar die klassiekers (maar ook nieuwe films – Maleficent vond ik bijvoorbeeld geweldig). Ook Pixar is een graag-geziene gast, net zoals Lord of the RingsThe Hobbit en het Marvel-universum.
  • Muziek. Van de nieuwe van Adele naar de geweldig filmische muziek van John Rutter over de fantastische sound van de King’s Singers, muziek speelt altijd een gigantische rol in mijn dag. Ik zing op mijn fiets naar het werk, neurie tijdens rustige momenten onnozele deuntjes, stap op onhoorbare ritmes en zet bij thuiskomst mijn iTunes met volle goesting op. Is dat raar? Nee. Maakt het uit dat ik thuis uit volle borst meezing? Ik heb de buren nog niet horen klagen.
  • Koken. Ik heb de dikke chance (en die van mij ook) dat ik enorm geniet en relax van koken. Geef mij een hoop groenten, wat vlees of vis en een grote keuken met gasvuur en oven en ik ben happy in het kwadraat. Ik proef ondertussen ook veel te veel, speel altijd een kwart van mijn ingrediënten naar binnen en keer vaak terug naar mijn persoonlijke klassiekers (typische Vlaamsche kost, met andere woorden), maar ik vind dat zo leuk, zo plezant. Voor mij betekent dat dat het een echte thuis is, ons appartementje.
  • Strijken en kuisen. De activiteiten zelf zijn dikke blah en ik tel af tot ik een kuisvrouw kan inschakelen, maar als het gebeurd is voel ik mij zo zen… Dus helaas pindakaas, maar ze komen mee in mijn lijstje.

En jullie? Hoe relaxen jullie na een zware werkdag?

Standard

2 thoughts on “Relax-momenten tijdens de werkweek

  1. Mij vind je ‘s avonds meestal in de zetel terug. Ik lees wat, schrijf eens een blogpost of kijk een film/serie. In de zomer ga ik soms nog met mijn lief een wandelingetje maken tot aan de crèmerie of zo. 🙂

Leave a Reply

