Eten, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 44

(even kleine paniek: week 44? Nog maar 9 weken tot het einde van het jaar? Aaaaaaaaah)

Hey, kijk eens aan: een post die wel degelijk op zaterdag online komt én waar ik straks nog eens (heel uitgebreide) inkopen voor ga doen. Lang leve rustige weekends! Het weekmenu is trouwens ook hard geïnspireerd door Lien Willaerts’ lichte klassiekers, met veel inspraak van de wederhelft (die vooral kwijlend boven de foto’s hing en bij zowat iedere gerecht ‘dit?’ met hoopvolle blik zei).

  • Soep: tomatensoep met balletjes. Stom, maar dit wordt mijn allereerste poging ooit tot deze klassieker. Benieuwd!
  • Maandag: visrestjes in de diepvries opmaken, meer bepaald: scampi en fishsticks met spinaziepuree
  • Dinsdag: kip met groentenstoemp en jagersaus, à la Lien en C.
  • Woensdag: spaghetti met balletjes
  • Donderdag: quiche met zalm en broccoli
  • Vrijdag: steak met sla en gebakken patatjes
  • Zaterdag: een etentje in Tang’s!
  • Zondag: bij de schoonpapa

Het plan voor vandaag: de spaghetti maken en in de diepvries schuiven zodat die woensdag alleen ontdooid moet worden, de soep maken zodat die tegen maandag al zowat op is (ons kennende) en gigantische inkopen doen voor de hele week zodat ik alleen nog vlees en vis op de dag zelf moet gaan halen. Hey, kijk, organisatie! *duikt weg*

Standard

3 thoughts on “Weekmenu: week 44

  1. Leuke blog! Ik vroeg me af of je het boek van Lien Willaert zou aanraden? Ik zoek nog wel een kookboek dat goed is voor de lijn zonder echt extreem te zijn (zoals de voedselzandloper enz wel is) en met ingrediënten die ik gewoon in één supermarkt vind, ipv rond te moeten lopen.

    • Dankjewel 🙂 Ik zou het boek aanraden, maar ik volg het zelf niet helemaal zoals zij het bedoelt. Bepaalde ingrediënten vind je inderdaad niet in de gewone supermarkt terug, maar die gebruik ik dan ook gewoon niet. Ik gebruik het dus eerder als inspiratiebron en ‘hé, zo kan het ook’, om de dagelijkse gerechten iets gezonder te maken.
      Naar het schijnt zouden die van Pascale Naessens ook goed moeten zijn, maar ik vind die dan weer net iets te hard ‘back to basics’. Het zal aan mij liggen 😉

      • exact wat ik zoek dus 😉 ik wil gezond eten zonder extreem te worden (vooral omdat ik weet dat ik dat niet zal volhouden), boek wordt hierbij op het verlanglijstjes geplaatst, dank je wel

Leave a Reply

