Het dagelijks overleven, Sport

Mijn body in beweging: stap 1

Na er vorige week over geblogd te hebben kan ik nu als trotse moeder melden (maar niet heus): ik heb dit weekend gejogd. Van een #boostyourpositivity gesproken! Ik heb zelfs 3 toertjes van 2 kilometer volbracht en mijn beenspieren beamen dit nog steeds volmondig. Auch, zeggen we dan. De eerlijkheid vraagt me wel om de volgende zaken te melden:

  • Die 6 kilometer zijn er 5 gejogde en één gewandeld, maar toch: ze zijn verzet!
  • De hubby-to-be is meegegaan wegens het mooie weer en het feit dat hij ook nog wel eens wou joggen (die doet dat iets liever dan mezelf). Hij heeft wel nog nooit zo relaxed gejogd als zaterdag, terwijl ik volop puffend naast hem struikelde. Bon, ‘t is gebeurd.
  • Die 10 minuten na het joggen op dat bankje in de zon? Ronduit de beste tien minuten van heel dat uur ervoor. Endorphines die vrij komen tijdens het joggen: ik ben ze nog niet tegengekomen.
  • De dag zelf had ik wat stijfheid in de benen, de twee dagen nadien was de trap afkomen niet fantastisch maar perfect trotseerbaar. En (opnieuw) eerlijk: ik heb tenminste het gevoel dat ik iets gedaan heb. Had ik geen naweeën gehad, ik zou denken dat ik het mezelf had wijsgemaakt.
  • Beste investering ooit (€7 in de Decathlon, als ik het mij goed herinner): een sportbeha. Amai.
  • Investering volgend weekend: nieuwe loopschoenen. Mijn oude sportschoenen worden al 7 jaar lang sporadisch gebruikt en leveren nu blijkbaar alleen nog maar blijnen op. Niet met mij, denk ik dan.
  • De rondjes werden gelopen in het park rond Kasteel Den Brandt in Wilrijk. Het was zaterdag extreem mooi weer, maar zelfs bij bewolkt weer lijkt het mij nog steeds een prachtige omgeving voor joggers.

Ik kan lilith helaas niet bijtreden in beweging tijdens de zwangerschap, want zo ver is het bij mij nog niet, maar in beweging komen tijdens de twintigerjaren? Ik vermoed dat ik een vrij klassiek voorbeeld ben 😉 Ik heb nog een tweede joggingbroek en bijbehorende t-shirt klaarliggen voor morgen, wanneer een tochtje richting het MAS lonkt. Dat moet ‘s avonds toch ook een mooi zicht zijn, niet? Ikzelf wat minder, na die kilometers, maar dat nemen we er ook maar bij.

Standard

2 thoughts on “Mijn body in beweging: stap 1

Leave a Reply

