Het dagelijks overleven, Sport

Joggen: stap 2

Zotte dingen die hier gebeuren jongens, echt zotte dingen: ik ben gisteren (op mijn eentje!) gaan joggen langs de Schelde. En nog net op tijd ook: ik heb nog een stukje zonsondergang meegepikt, wat toch wel even ‘wow’ was.

Maar ik ga niet liegen: het had niet veel gescheeld of ik was niet vertrokken. Of al na 2 minuten teruggekeerd. Ik begrijp het niet helemaal: tijdens het naar huis fietsen was ik supergemotiveerd. Mij omkleden: geen probleem, ik wil vertrekken! Twee minuten voor ik vertrek: hmm, die zetel ziet er wel comfy uit. De eerste 5 minuten van het lopen: dit doet pijn, is NIET leuk, doe ik niet gewoon blokje om en dan naar huis? Twee minuten gelopen is beter dan niet gelopen en zo, ik moet geen wonderen verwachten…

Ik ben uiteindelijk op de kaaien geraakt, al joggend, en nadien heb ik mij gewoon iedere keer beloond. 500 meter gelopen (perfect bij te houden met de handige stenen in het voetpad die om de 100 meter de afstand aangeven)? Super, wandel maar een halve minuut! Ik heb in totaal ongeveer 5 kilometer gelopen op een tijd van 50 minuten. Da’s lang voor zo’n afstand, maar ik was wel fier dat het mij gelukt was. OK, de andere joggers zagen er over het algemeen wel fitter, enthousiaster én beter ge-equipped uit dan ik rondhuppelde (eerlijk? Rondslenterde, want echt lopen vermoed ik dat je het niet kon noemen). Maar dat komt ook wel in orde: vrijdag ga ik shoppen voor nieuwe schoenen en wie weet, misschien ook wel een fluo loopvestje? Veiligheid boven alles 😉

Leuke extra? Ik heb vandaag helemaal geen last van mijn jogbui: quasi geen pijnlijke spieren en als het moet, huppel ik op het werk ook wel even rond. Al kan dat ook aan de jenever liggen die ik gisteren nog binnenspeelde…

Standard

Leave a Reply

