Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 46

Het grote voordeel van een lang weekend nemen? Je kan op je gemak al alles bedenken voor de komende week. Yay!

  • Maandag: zalm met prei en patatjes én een hollandaisesausje (uit een pakje, shame on me)
  • Dinsdag: vleesbrood met wortel-pastinaakpuree
  • Woensdag: boomstammetjes en pasta met spinazie
  • Donderdag: lasagne met ricotta en groentjes
  • Vrijdag: uiteten met vrienden, mogelijks. En anders met ons tweetjes.
  • Zaterdag: restjes van voordien (of iets gaan halen als er niks overschiet, you never know)
  • Zondag: de wederhelft zingt op de middag zijn tweede concert van het weekend en dan is de traditie om nadien iets met de koorleden te gaan eten. Mjam.
  • Soep: broccoli, selder en courgette

Ik heb het eens anders aangepakt en gekeken naar wat ik nog in huis had voor ik mijn menu opstelde. Dit stond op mijn ‘mag opgebruikt worden’-lijstje:

  • pastinaak
  • ricotta
  • selder
  • broccoli
  • restje boontjes (wordt dit weekend mee ergens ondergedraaid)
  • risotto
  • hollandaise saus
  • boomstammetjes

Mijn doel: een ijskast die weer wat leger/nieuwer is tegen het einde van volgende week.

Standard

Leave a Reply

