Het dagelijks overleven, Sport

Still running

Kijk, kijk, kilometer 15 is ondertussen al uit mijn benen geperst. Klein schouderklopje, want dit is officieel mijn beste looppoging tot nu toe (buiten die verplichte loopsessies in het middelbaar, maar die reken ik er niet bij want dat was van moetens en niet willens). Ik had me natuurlijk ook wel voorbereid op mijn derde loopsessie…

Ik was namelijk vrijdag gaan shoppen. In de United Brands op de Meir, welteverstaan. Mijn loopschoenen waren volledig niet meer up to date en bezorgden mij meer last dan iets anders (ze hadden dan ook al minstens 5 à 6 jaar stof liggen vergaren, wat niet altijd bevorderlijk is natuurlijk) en het werd tijd voor een nieuw paar. Ik heb gekozen (met de hulp van de attente winkelbediende) voor Nike Air Zoom Pegasus in een meer waterproofversie met een donkerpaars kleurtje. Het oog mag ook wat fun hebben bij het naar beneden staren. Ik kocht me ook nieuwe sokken, in de hoop de blaren zo beter te lijf te gaan. Helaas, dat is nog niet gebeterd (maar nieuwe schoenen moeten nog -haha- ingelopen worden, dus ja).

Zaterdag werden de schoenen gedoopt, opnieuw in het park Den Brandt in Wilrijk (wie een rood aanlopende, zwaar puffende jogster heeft zien passeren die voorafgegaan werd door een superlieve maar duidelijk niet vermoeide verloofde, that was me) en ik moet bekennen dat ik geen zware evolutie heb gemerkt. De endorfines zijn nog niet vrijgekomen (het zweet daarentegen…) en ik merkte geen gigantisch verschil op met mijn vorige schoenen. Nu ja, de bosgrond veert net iets beter mee dan de voetpaden langs de Schelde, dus ik ben benieuwd naar het verschil op die ondergrond. En laten we vooral niet vergeten: weer 3 rondjes bijgelopen en de verloofde houdt nog steeds vol dat het hem al vlotter leek dan vorige week. Hoop doet leven, niet waar?

In ieder geval: still going strong. En raar maar waar: ik heb tot nu toe alleen nog maar van de eerste loopsessie stijfheid nadien gehad. Ik vind dat wel handig 😉

Standard

Leave a Reply

