General blabla, Sport

Bedenkingen tijdens het lopen

Gisteren ging ik voor de tweede keer langs de Schelde lopen en daar waar het de vorige keer vooral een strijd was tegen mezelf, ging het nu toch echt wel vlotter. Maar dat lopen, dat duurt (voor mij) toch nog een dikke 50 minuten, dus een mens heeft wat tijd om dingen te overdenken. Bij deze:

  • Echt, de uitvinder van de sportbeha verdient een Nobelprijs voor Vrede. Ik heb al vaak genoeg een sprintje richting bus, tram of trein moeten trekken om te weten dat lopen met een BH géén goed plan is.
  • Lopen met muziek is voor mij een topper: het zengevoel is er nog niet helemaal, maar ik ben tenminste al niet meer constant aan het denken ‘ugh, nog 4 kilometer’. Dat bevordert alleen maar mijn positief gevoel.
  • Ik loop traag. Ik was hier mij al ten zeerste van bewust (getuige mijn looptochtjes met de wederhelft die het eerder een inloopsessie vindt), maar als ik voorbij word gestoken door een afgetraind persoon die zowat tweeëneenhalf keer sneller loopt, dan denk je even ‘hè?’.
  • Mensen lopen trouwens grappig (ben ik blij dat ik mezelf niet zie lopen). Er zitten rasechte gazelles tussen die zich schijnbaar met lange sprongen voortbewegen, je hebt de turbo-lopers die zich als een trein voortduwen, er zijn de sloffers (ik vermoed dat ik tot deze groep behoor) en bijna iedereen is beter uitgerust dan ik. Ik was al zo trots op mijn schoenen, horloge en oortjes.
  • Die oortjes zijn trouwens niet zo handig. Ik heb verschillende keren mijn rechteroortje opnieuw goed moeten steken, maar lopen met een koptelefoon vind ik persoonlijk een beetje belachelijk (mijn excuses als jullie dit doen, maar ik heb mezelf al vaak genoeg in de spiegel gezien en er mee rondgelopen om te weten dat het voor mij te log is). Maar zijn er dan nog andere opties?
  • Ik voel bij het schrijven van deze post een heel loop-gefocust kerstlijstje aanbreken. Nieuwe (fluo?) trui, extra loopshirts, misschien een ingenieus systeem dat mijn oortjes op de juiste plaats houdt, … De opties zijn eindeloos (en vaak ook nog betaalbaar, bij de Decathlon zijn er leuke loopshirts met hopen waar je je niet blauw aan betaalt).
  • Nieuwe loopschoenen zijn trouwens nog steeds geen garantie tegen blaren. Ze zijn miniem, da’s waar, maar ik voel ze toch tegen het einde van die kilometers. Volgende keer op voorhand eens wat plakkers daarop zwieren en kijken wat dat geeft.
  • Lopen na het eten is OK, als je toch zeker een uur wacht voor je gaat lopen. Ik vermoed dat het anders wel eens pijnlijk zou kunnen zijn.
  • Eender welke muziek is bevorderlijk tijdens het lopen: ik heb Stef Bos gehoord, net zoals Michael Bublé, iets klassiek (ik herkende het niet onmiddellijk), de Spice Girls, The Beatles en meer van dat leuks. Echt, zolang ik maar afgeleid ben van ‘ik loop, ik loop, ik loop, hoe lang nog?’ is het voor mij goed.

Niet helemaal gestructureerd, maar kom.

Standard

Leave a Reply

