Eten, Het dagelijks overleven, Weekmenu's

Weekmenu: week 48

Nice and easy, ik denk dat dat het motto van de week wordt. Want we hebben de laatste tijd wat in een rollercoaster gezeten met gigantisch veel hoogtes maar ook een paar vreemde laagtes. Meest recente hoogte? We hebben een bod op een fantastisch huis gedaan en het is aanvaard. Meest recente laagte? Dat huis nu al zomaar kopen, dat was eigenlijk niet het plan. As in: we waren zelfs nog niet langs de bank gepasseerd. Oeps en zo. En eigenlijk ook wat boven budget, wat betekent dat de buikriem aangespannen zal worden. Dahaag droom van Italië en Amerika.

Bon, op naar deze week, want het is nog steeds week per week dat we het overleven.

  • Maandag: wok met scampi en eender welke groentenmix ik straks in de supermarkt vind. Flexibiliteit for the win! 
  • Dinsdag: aardappeltjes en kip in de oven met appelmoes. Ik kwijl al als ik eraan denk.
  • Woensdag: filosof met spinazie
  • Donderdag: hotdogs en croque-monsieurs uit het vuistje op de quiz van het bedrijf.
  • Vrijdag: gaan eten voor de verjaardag van de beste babysit van mijn wederhelft, ooit. Die wordt 50 en dat is waarlijk zot.
  • Zaterdag: Thanksgiving diner bij mijn ouders (mijn Amerikaanse tante komt langs), nadien nog richting Rivierenhof voor het vervolg van de avond op het koorfeest van mijn allerliefste hubby-to-be
  • Zondag: dag lieve schoonpapa!
  • Soep: pompoen met wortel en prei (restjessoep noem ik het)

Daartussen passeren er nog immo-mensen om het appartement te schatten (aaaaah, realiteit!) op woensdag, gaan we dinsdag naar de bank waar ze ons hopelijk zeggen dat het in orde is en dat we 20 jaar vasthangen aan een lening (aaaaaah, nog meer realiteit!), wordt er woensdag ook nog een zaal bekeken voor de trouw (die wel of niet uitgesteld of gigantisch versimpeld wordt, al naargelang wat de bank meldt), is er voetbal en quiz op donderdag en gaan we zondag hopelijk nog eens kijken naar ons (ons! ONS!) huis.

Iemand die zin heeft om in mijn plaats te slapen en ademen?

 

Standard

Leave a Reply

