Cultuur, General blabla, TV, Uncategorized

Cinema

Ik ga graag naar de cinema, dat voelt toch altijd wat als vakantie. Er moeten toch nog andere mensen zijn met herinneringen aan cinematripjes na het laatste examen, vooral in december? Of is dat alleen een gekend fenomeen in stedelijke scholen? Ik kwam altijd de halve school in de UGC tegen, die dan de Match beneden plunderden om de hoge snackprijzen in de cinema zelf niet te betalen.

Maar de cinema dus. Het is voor mij niet helemaal compleet zonder popcorn en oh, wat smaakt dat. Die zak is wel half op nog voor de film begonnen is, maar dat maakt de fun vind ik. Het laatste cinemabezoek was Spectre, de nieuwste James Bond. My British hero, mooi gekleed in kostuum en eeuwig elegant. Een held die de laatste jaren in mijn ogen alleen maar beter wordt. Hoera!

Met het oog op de nieuwste Star Wars had ik mij een 5-beurtenkaartje aangeschaft, kwestie van niet meer te betalen dan moest. De wederhelft is al drie weken lang aan het huppelen door die nieuwe film en hoopt gigantisch hard dat de kerstman een BB-8 brengt (ter info: een -ik geef het toe- schattig robotje dat bestuurd kan worden met smartphone en tablet en voor de rest niks nuttigs doet. Hint: van mij gaat hij het niet krijgen.). Ook zijn adventskalender (wie zegt er in godsnaam nee tegen extra chocolade?) is in Galaxy-thema.  Plezant, ik zeg het toch.

En nu is het zoeken naar een datum. Oorspronkelijk was het plan gisteren, de dag van release, maar door een bankbezoek (dat uitermate positief uitviel) was dat sowieso een njet. Vandaag is een optie, mits melding dat de wederhelft op tijd uit Brussel richting Antwerpen geraakt, maar anders wordt dat volgende week. Ik ben benieuwd, zowel naar de datum als de eigenlijke film. De recensies lijken veelbelovend en zoals hierboven vermeld heeft een cinemabezoek toch altijd iets speciaals. We kijken ernaar uit!

 

Standard

Leave a Reply

