General blabla, Het dagelijks overleven, Uncategorized

De Feestperiode

Ik gebruik daar hoofdletters voor ja, zowel om emotionele redenen als praktische. Mijn emotionele redenen? Ik ben een beetje een emo-kip (echt waar, vraag maar aan de wederhelft). Ik ween om mooie films, om romcoms, om Avengers-franchisefilms (en dan niet omdat ik ze slecht vind), om boeken waar er een eerste kus gegeven wordt, om liedjes, om… Bon, om veel. En mijn hart wordt altijd, maar écht altijd gigantisch week in de eindejaarsperiode. Mensen die ik graag zie, zie ik ook graag vaak en dat gebeurt -hoera!- dubbel zo veel in deze periode. Ook vrienden zie je wat vaker nu, door een bezoekje aan een kerstmarkt, elkaar tegenkomen in de middernachtmis in de kathedraal, samen oudjaar vieren of elkaar tegenkomen op de kaaien in Antwerpen terwijl iedereen naar het vuurwerk gaat zien. Ideaal.

Ik schrijf ook kaartjes. Met de hand, ja, en veel. Dit jaar gaan er een kleine 80 geschreven en verdeeld worden (bij het schrijven van deze post zit ik aan iets meer dan 50 kaartjes reeds geschreven, ik wacht nog op levering van kaartjes die ik speciaal besteld heb), kaartjes waarin ik lieve mensen een vre(ug)devol 2016 wens. Corny, I know, maar wel uit de grond van mijn hart.

Bon, ik ben dus emotioneel gelinkt aan deze periode. Maar ook praktisch: het is niet alleen kerstmis en nieuwjaar, maar ook verjaardagperiode in de familie van de verloofde. Hij maakt deel uit van een tweeling en ze verjaren op 2 januari, wat altijd met een gigantisch eetfestijn gevierd wordt. Bij de kerstboom, jawel. Er zijn verder nog 2 verjaardagen die in januari gevierd worden, gevolgd door één rond Valentijn. Druk voor de agenda, druk voor de maag. Maar mannen, wat een plezier.

In de aanloop naar december kijk ik op voorhand al veel rond: voor cadeautjes (want kerstmis én verjaardagen), voor ideeën rond decoratie thuis (té kitsch wordt het naar mijn mening nooit, maar Disney is goed vertegenwoordigd), voor inkleding van de tafel wanneer 31 december passeert en bij ons gevierd wordt. Voor kaartjes ook, ja. Ik begin al te verzamelen rond oktober, maar ben aan het denken om volgend jaar gewoon zelf kaartjes te maken en bestellen. ‘t Schijnt dat Vistaprint dat goed doet, kaartjes tegen een mooie prijs laten maken. En volgend jaar wordt een jaar vol verandering, dus misschien wel iets fotogeniek tegen dan zodat het op het kaartje geplaatst kan worden?

Anyway, kerst en nieuw. I love it. Laat het maar komen, die drukte!

Standard

2 thoughts on “De Feestperiode

  1. Leuk om te lezen dat je zoveel belang hecht aan mooie kerstkaartjes. Ik heb er dit weekend ook een hele hoop verstuurd, maar veel vrienden sturen enkel een mailtje met wensen in of gewoon helemaal niets. Toch een traditie die stilaan verloren gaat blijkbaar :-/. Zo jammer! Geniet alleszins van de feestdagen!

    • Dag Samaja, ik stuur zowel kerst- als verjaardagskaartjes ieder jaar en de meeste mensen appreciëren dat heel erg. Ze sturen misschien niets terug, maar sturen wel een SMSje als bedankje of zeggen het mij persoonlijk de volgende keer dat ze mij zien.
      Ik merk ook wel dat ik ieder jaar meer kerstkaartjes krijg, dus misschien heb ik wel iets in gang gezet binnen mijn familie- en vriendenkring 😉 Ik vind het zelf een heel mooie traditie en ga het wel proberen vol te houden, al was het maar omdat ik het zelf heel leuk vind 🙂

Leave a Reply

