General blabla, Het dagelijks overleven, Uncategorized

To Jani or not to Jani?

Ik beken, ik heb geen kaas gegeten van mode of modieus kleden. Absoluut niet. Pas op: ik weet wel wat ik mooi vind, maar op één of andere manier doe ik dat bijna nooit aan. Mijn dagelijkse outfit is gebaseerd op jeans, t-shirt met print en een truitje daarover. Daaronder All Stars of Asics (als het écht slecht weer is bottinnen) en dan ben ik klaar. Juist, geen make-up of niks.

Mijn moeder haat dat. Ik vermoed dat de outfits waar ik mij goed in voel de outfits zijn die zij draagt om de tuin te gaan opkuisen. Als ik mij goed herinner, klopt dat ook. Ha. Wij clashen dus regelmatig: ik klaag omdat ik bijna altijd jonger wordt geschat dan ik ben, zij klaagt omdat ik mij dan ook niet volwassen kleed. Ieder jaar gaan we samen shoppen, waarin zij mij verschillende dingen laat passen in de hoop dat ik een eurekamoment heb. En dat heb ik af en toe ook wel, waardoor ik dat koop en dat zelfs regelmatig draag. Dit jaar prijken er zelfs 3 nieuwe stukken in mijn kast, die allemaal al vaak de revue gepasseerd zijn. Ik ben dus duidelijk niet van slechte wil.

Alleen: het pakt niet over de hele lijn. Ik ben dit aan het typen in een rode broek (model jeans), met rode All Stars aan en een truitje met een vlinderprint op. Niet de meest modieuze look, ik weet het. Ze heeft al eens gedreigd om mijn applicatie door te sturen naar Jani. Ik schrap haar persoonlijk van de genodigdenlijst voor onze trouw als ze dat durft. Je ziet, strubbelingen. Drama. Vooral veel stress. Wanneer ik nog eens ‘thuis’ ga logeren, neem ik altijd minstens drie outfits mee: één die ik aanheb en waarvan ik weet dat ze dat niet goed gaat vinden, één die een opstapje is en één die volledig opgekleed is. Je kan je voorstellen dat ik dus wel wat meesleur, op zo’n uitstapje richting Aartselaar.

Mijn dilemma: ga ik voor wat ik ken en graag heb? Of begin ik te evolueren richting Stijl Mama? Ik doe altijd een poging tot, maar glijd terug richting jeans voor ik het weet. En laten we eerlijk zijn: ik heb gewoon ook geen zin om daar al die tijd in te steken. Make-up is al helemaal een no-go. Tijdens de feesten zal ik er opgekleed uitzien, maar nadien? Ik vrees dat het een never-ending story zal blijven. Ach, dan heeft mijn moeder nog iets om commentaar op te geven, komt allemaal wel in orde 😉

Standard

One thought on “To Jani or not to Jani?

  1. oppieh says:

    Langzaam veranderen zo doe ik het ook. Jeans eerst ingeruild voor een classic maar gekleurd exemplaar. Daarna door een nettere stof, maar wel nog de cut. (ne Chino bv)
    Er bestaan gekleede -tshirts, het moeten niet onmiddellijk bloezen zijn.
    Wat mijn grote ontdekking was, is de magie van een blazer. Insta volwassen, en past met een jeans. En bestaat in alle kleuren en snits.
    Oh, en bij mijn mama hielp dit en regelmatig een jurk of rokje,zo hard dat ze me nu zelf Minion-pijama’s koopt.

Leave a Reply

