Trouw, Uncategorized

De Trouw: update

Op een laag pitje, nog steeds, door drukke periodes op het werk en een verhuis die moet geregeld worden, maar toch nog in evolutie. Een kleine update dus:

  • Getuigen: die van mij zijn gevraagd en hebben (hiphoi!) ja gezegd. Die van de wederhelft moeten nog gekozen worden, maar we hebben al een shortlist van 6 personen. Dat gaat nog even duren, ja.
  • Datum: ligt nog niet vast. Ik hoop nog steeds op eind volgend jaar, maar ga even gelukkig zijn als het voorjaar 2017 wordt. #imflexible
  • Locatie: ligt ook nog niet vast. Wij zijn tot nu toe vooral fan van Horta in Antwerpen (die zaal! Die inkleding! Aaaaaaah), maar mijn ouders (die veel mee betalen) willen nog wat andere locaties zien. Mijn oplossing: ze mogen op scouting gaan en wat zij geweldig vinden, wil ik nog wel eens zien. Maar daar nu nog tijd voor vrijmaken wordt hallucinant lastig. Mijn eigen volgende stap? Eens samenzitten met diezelfde wederhelft en een aanvraag voor offerte naar Horta sturen, kwestie van te weten waar we mogelijk voor staan.
  • Kerk: jawel, evolutie! Nog niet vastgelegd, want we hebben nog geen datum, maar ik weet nu wel dat de Carolus Borromeuskerk (shoot me, ik vind dat een prachtige kerk) €250 kost voor een trouwviering. En dat hun informatie gigantisch grappig geschreven is. Ha.
  • Kleed: tot grote spijt en ergernis van moeder, getuigen en schoonzus staat dat nog on hold tot mijn datum en locatie vastliggen. Prioriteiten, maar ik blijf wel mooie foto’s op Pinterest plaatsen. Kwestie van voorbereid te zijn, niet?
  • Muziek: ik ben nog aan het knoeien met het samenstellen van een koor. We hebben genoeg vrienden die in koren zingen, maar hoe groot maak je dat koor? Welke muziek wordt er gezongen? Mag je aanvullen met mensen die niet op het avondfeest uitgenodigd worden? *aaaah*
  • Bloemen/versiering: het dilemma tussen de bloemist die ik fantastisch vind of de vriendinnen van mijn moeder die zij zelf graag zou willen inschakelen. Voor een latere datum, aub.

Het kon erger. Het kon pakken beter, maar ik krijg het gevoel dat ik vaste grond onder de voeten heb, alle onduidelijkheden ten spijt. Bring it on!

Standard

2 thoughts on “De Trouw: update

  1. oppieh says:

    tip: nagaan of de kosten van de priester bij in de kerk zitten, indien niet kan je een rent-a-prijstje doen. Kan je toch wat eurootjes besparen die dan in je kleed gaan. Waar anders 😉
    hoezo?: Jij hebt Pinterest?
    koor: Ja, je mag daar mensen laten zingen dat niet op het avondfeest mogen komen (oh, dat klinkt zo negatief), die mensen weten ook dat ze maar kennissen zijn. Gewoon duidelijk maken dat je bruiloft groter is dan het feest. Maar een lieve dank je wel, op papier, is wel aan de orde.
    Locatie: Je trouwt maar één keer, jij toch, dus het lijkt me inderdaad niet slecht om eens rond te kijken. Maar mssn wel checken of je al een optie op de ene zaal kan nemen.

    • Voorzover ik uit de info van de kerk begrepen heb, zou de priester er mee inzitten. Wij hebben sowieso geen echte voorkeur voor een bepaalde priester, dus dat zou dan wel handig zijn 🙂
      En ik heb Pinterest, maar niet gigantisch actief en vooral voor dingen die ik spur of the moment zie, eigenlijk. Ik gebruik het nog niet zo efficiënt, vermoed ik 😛
      Qua koor ga ik er mij eens in een rustig moment aan moeten zetten, kwestie van te kijken waar ik nog moet toevoegen 🙂
      En locatie, ja, we hebben tijd, maar ik zou toch al ergens een datum en locatie willen hebben voor mijn gemoedsrust, maar als mijn ouders zelf niet in actie schieten, wordt het gewoon de Horta zenne 😉

Leave a Reply

