General blabla, Sport, Uncategorized

Joggen: waar zitten we nu?

Nog steeds achter onze computer, jawel. En met ups en downs, zoals bij zoveel dingen. Tijdens de kerstweek ben ik niet gaan joggen. Stond op het to-dolijstje, maar kerstcadeaus waren net iets dringender, net zoals dat opkuisen en strijken en slapen en gaan brunchen en … Het is er dus niet van gekomen. Jammer, want wat extra weerstand tegen die gigantische voedselhoop had mij minder schuldgevoelens bezorgd. Bon.

Deze week dus, graag. Vanavond misschien zelfs? Ik heb een nieuw truitje gekregen voor kerstmis met een toffe t-shirt die er alle twee om smeken om eens uitgetest te worden en de drukte van de kerstmarkt is (hopelijk) al wat gaan liggen. De voedselberg zal deze week niet verkleinen, dus wat mentale steun zal nodig zijn. Ik zal maar niks zeggen over de koekjes en het chocoladebrood dat hier op een halve meter van mij ligt, zeker? En hoe dat allemaal héél lekker ruikt?

Voorlopige tussenstand: het gaat allemaal nog. Ik schiet mezelf niet af wanneer ik er niet in slaag om te gaan lopen, tijdens het joggen helpt de muziek nog altijd gigantisch veel (met één oortje, aangezien het tweede er toch altijd na 200 meter uitligt), mijn schoenen zijn bij deze volledig ingelopen (hoera, geen blijnen meer!) en een gemiddelde van 7m30 per kilometer wordt ongeveer aangehouden. Dat betekent dat mijn 5 à 6 kilometer op een drie kwartier maximum wel afgehandeld zijn, gevolgd door een lekker warme douche van 10 minuten. Het gaat nog niet vanzelf en mijn lichaam snakt niet naar sport (getuige het gemakkelijk NIET gaan lopen vorige week), maar het protesteert ook niet wanneer ik onderweg ben. Of toch niet veel.

Runner’s high, wat is dat?

Standard

One thought on “Joggen: waar zitten we nu?

Leave a Reply

