General blabla, Sport, Uncategorized

Lopen na twee weken stilte

Au. Laten we zeggen dat dat de overwegende gedachte was tijdens mijn jogtoertje. Het hielp ook al niet dat mijn iPod zo dood als een pier was (hét ultieme bewijs dat het al te lang geleden was sinds de laatste jogtoer). Maar het is gelukt: 5 kilometer, met 3 wandelperiodes in plaats van de gewoonlijke éénmalige 30-seconden-wandelen.

Ik was wel volledig kapot, zoals ik voordien nog niet veel geweest was: wat ijl in de benen (en het hoofd), vooral een heel moe gevoel en volledig comateus gaan liggen in de zetel na het eten (tegen 21h; ik was pas terug volledig alert de volgende morgen om 8h). Het was precies nodig. Het heeft gelukkig wel geen spierpijnen opgeleverd, dus ergens doe ik toch iets juist.

En toch: 5 kilometer. In de vieze motregen. Zonder muziek. Niet-zo-stiekem heel trots op mezelf, met de opmerking van de verloofde dat hij het wel chapeau vindt, dat ik ben gaan lopen. Daar doen we het voor, toch? Dat, en de illusie dat ik aan mijn conditie en gewicht bezig ben.

Standard

Leave a Reply

