Het dagelijks overleven, Het Huis, Uncategorized

De verhuis: organisatie gevraagd

Persoonlijke bekentenis: ik heb organisatie nodig. Ik organiseer graag: een etentje voor 6 of 12 man? Geen probleem. Een weekendje Center Parcs? I’m on it. City trip of vakantie? Graag! Kan ik dat zonder ellenlange checklijstjes en mijn beste vriend Google? Nee.

Zoals al aangekondigd hebben we een huis gekocht. Een fantastisch nieuwbouwhuis in onze ideale wijk met speelmogelijkheden voor toekomstige kinderen en hond. Ik doe nog steeds vreugdedansjes bij het idee dat we daar in maart echt gewoon in kunnen, je houdt het niet voor mogelijk. Uiteraard ben ik ook al volop bezig met de voorbereidingen, want zo’n verhuis is niet op 3 seconden geregeld, ‘t schijnt.

Lach me niet uit, maar ik heb een Excelsheet opgemaakt om die verhuis overzichtelijker te maken. Per kamer heb ik een ander tabblaadje, waarin ik in nette kolommetjes kan zetten wat we meenemen, wat buitengezwierd wordt en wat nog bijgekocht moet worden. Tot grote spijt van de wederhelft staat daar nog geen tweede TV op (in het huis is er een livingruimte beneden én boven, maar ik vind een tweede TV licht overbodig), maar er staat al wel veel anders op. Ook veel toekomstmuziek, natuurlijk. Kinderkamers heb ik nog niet ingericht (tenzij mentaal), een wijnkoelkast moet maar door de wederhelft zelf opgehoest worden wegens niet mijn ding en een nieuwe eettafel zou leuk zijn maar is geen prioriteit. Die sheet helpt mij mentaal veel, ook omdat ik zo hoop het eigenlijke verhuizen vlotter te laten verlopen (vooral dan eens alles in het huis geplaatst moet worden).

Mijn huidig obstakel is het vinden van véél dozen (wij hebben gigantisch veel boeken. Maak van ‘veel’ maar ‘oneindig veel’). Verhuizers vinden zal wel lukken en dozen vind ik wel bij de Colruyt, hoop ik.

Iemand nog tips voor een vlotte verhuis?

Standard

2 thoughts on “De verhuis: organisatie gevraagd

  1. Samaja says:

    Ik lees alvast mee, het zou voor mij ook nog wel eens nuttig kunnen zijn ;-). Ik ben alvast van plan om op voorhand eens door alle kasten te gaan en grote kuis te houden. Hoe minder rommel je moet meenemen, hoe beter.

    • Dat ben ik ook aan het proberen. Wij hebben gigantisch veel boeken, dus daar ben ik momenteel aan het selecteren welke ik kwijt kan aan vrienden via Facebookposts 🙂 Het werkt wel goed! Veel reacties en ik ben al een hoop boeken kwijt.

Leave a Reply

