Eten, Het dagelijks overleven, Iets specialer, Uncategorized

HelloFresh: doen we het of doen we het niet?

Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, kook ik graag. Tijdens de week eten wij dus heel regelmatig vers gekookt eten (en ja, daar ben ik wel trots op. Groentjes en vitamientjes for the win!). Alleen zit ik vaak met het ‘wat ga ik nu vandaag maken’, ook al werk ik volgens het weekmenu-systeem (dat is trouwens een reddende engel, maar soms heb je écht gewoon geen zin in wat je voorzien had).

Eén van de andere reddende opties is HelloFresh, een organisatie die jouw weekmenu zelf opstelt (met een ‘gewone’ doos, een veggie-doos, een gezinsdoos, …) én ook ineens jouw boodschappen doet voor diezelfde gerechten én nog eens afzet. Te goed om waar te zijn, dus. Ik heb een aantal collega’s die heel enthousiast zijn en voortdurend met kortingsbonnen zwaaien. Het concept is simpel: gezonde en gemakkelijke recepten waarvoor je alle ingrediënten (buiten peper, zout en vetstoffen) gewoon aan huis  geleverd krijgt, mét mooie receptjes erbij.

Het verruimt je smaakgrenzen en daar wringt voor mij het schoentje wat. Als ik op restaurant ga en er mij een menu aangeboden wordt, ga ik daar heel graag op in. Ik ken die keuken, vertrouw de kok en vind het niet erg om nieuwe dingen te proberen. Op een ander. Want in mijn eigen keuken ben ik liever relatief zeker dat wat ik ga proberen écht wel lekker gaat zijn (op een uitzondering of twee uit mijn volledig eigen keuken na, want ik beweer niet dat ik de perfecte kok ben), terwijl ik nogal weigerachtig sta tegenover groenten waarvan ik wéét dat ik ze niet lekker vind. En kiezen gaat niet, net zoals weigeren van bepaalde gerechten. Alles of niets, dus. En ik haal nog wel veel voldoening uit het zelf inkopen gaan doen (shoot me, ik vind dat leuk).

Ik ben ook niet helemaal overtuigd van de prijzen die ze aanrekenen, omdat ik denk dat ik hetzelfde goedkoper kan krijgen. Het wordt dan wel niet bezorgd met de recepten, natuurlijk. Moeilijk, moeilijk.

Het is een dilemma, want op zich vind ik het concept geweldig. En misschien dat ik binnen twee of drie jaar volledig verzuip wat betreft tijd en dan hiervoor kies. Voorlopig nog even niet, denk ik.

Standard

3 thoughts on “HelloFresh: doen we het of doen we het niet?

  1. Samaja says:

    Ik vind het nogal duur, maar overweeg het op termijn wel eens te proberen. Al zou dat voor af en toe zijn, zeker niet voor elke week.

    • Ik vind het een moeilijke: collega’s en vrienden die heel enthousiast zijn, maar de combinatie van ‘in mijn ogen duur’ en ‘ga ik dat allemaal wel lusten’ zorgen ervoor dat het momenteel nee is. Mocht je het testen, laat je conclusies en tips dan zeker weten! 🙂

Leave a Reply

