General blabla, Sport, Uncategorized

Joggen: verslaafd?

Ik had een klein (OK, groot) freak-out moment zaterdag. Het begon met iets kleins (de wederhelft wiens pakje niet bij ons postkantoor lag maar bij een ander) dat ervoor zorgde dat ik volledig loss ging, met wenen en freaken en algemene stress (en een wederhelft die zich daardoor gigantische zorgen maakte). Mijn verklaring? Een combinatie van niet genoeg rust-rust (en niet ik-doe-nog-snel-even-dit-en-steek-een-was-in-en-oh-is-dat-strijk?-rust) en niet genoeg beweging.

That’s right folks: ik begon te stressen omdat ik mijn wekelijks gejog niet had gehad. Ik vind het niet volledig eerlijk: die runner’s high heb ik nog steeds niet, maar ik ben toch al op één of ander niveau verslaafd aan beweging. Echt? In die mate zelfs dat ik zondag een uur vroeger ben opgestaan om te gaan lopen. OK, het was mooi weer (maar koud. Brrrr.), maar dat extra uurtje in bed had toch ook niet slecht geweest. Nope, Bibi liep langs de Schelde.

Mijn gemiddelde is weer wat naar boven door het niet-regelmatig-gaan-lopen (momenteel 7 minuten en 30 seconden voor een kilometer), maar laten we eerlijk zijn: niemand gaat graag lopen met vies en koud weer. Niemand. Toon mij iemand en ik val hem aan. Ik ga dus mijn uiterste best doen om te schuiven met mijn georganiseerde loopmomenten: in plaats van te schrappen wanneer het dinsdagavond regent, het verplaatsen naar een woensdag wanneer het misschien niet zal regenen. En anders terug een weensessie. Help.

Standard

Leave a Reply

