Cultuur, Entertainment in het algemeen, Uncategorized

Star Wars

Deze post zat blijkbaar nog in mijn drafts. We zijn eind december gaan kijken, oeps? 

Het was zover, vorige zondag. De Verloofde was al drie uur lang hetzelfde tunetje aan het neuriën, er was al 35 keer gecheckt of mijn UGC-kaartje écht wel in mijn portefeuille stak en dat die portefeuille in mijn handtas stak, de fietsroute was nog eens berekend en de link naar BB-8 was ook al tig keer bekeken. Cue: Ooooooh. Iemand keek uit naar ons cinema-uitje (ik ook, maar dan vooral voor de popcorn).

Het moet gezegd, ik heb me goed geamuseerd. Ik ben een beginner binnen het Star Wars-universum (al de films zijn de revue gepasseerd, maar bij de ene heb ik al meer opgelet dan bij de andere) en heb zonder enige twijfel niet alle finesses die erin gestoken zijn begrepen, maar waar ik wel mee mee was, was dikke fun. Knipogen overal, oude relieken (in de vorm van de racehelm en de schedel van Darth Vader), namen die grappig bijeen klinken, een hoofdpersonage waar ik me in kan vinden en -er wordt nog steeds zwart gedragen ten huize C.- een ander hoofdpersonage dat sterft. In een scene waar je de uitkomst al bij het begin van kon voorspellen, maar je toch nog dacht ‘misschien niet, please, misschien niet’.

Beste Disney, beste Star Wars, beste allen: ik ben mee. De wederhelft is -echt waar- nog steeds al huppelend het deuntje aan het neuriën en telt af tot de volgende film. En tot aflevering 7 op BluRay uitkomt, uiteraard.

Standard

Leave a Reply

