Eten, General blabla, Iets specialer, Uncategorized, Vegetarisch? Ik?

Dagen zonder vlees

Ja, ik doe wel degelijk nog eens een poging om tijdens de vasten mijn vleesporties kleiner te krijgen. Al wel iets realistischer deze keer: ik ga niet voor 0% vlees (want dat kan ik niet), maar voor minder. Om mij te motiveren/schuldig te laten voelen wanneer ik er niet al te fel op let, heb ik mij ingeschreven op de site van Dagen Zonder Vlees. Deze keer geen knappe Pieter Embrechts die hen promoot maar een hoop politici. Niet helemaal mijn meug, maar kom: we gaan voor het idee!

Ik ben zelf katholiek opgevoed, wat ook betekent dat ik op 10 februari in de kathedraal mijn askruisje ga halen en mijn uiterste best ga doen om die vasten tot een goed einde te brengen, maar ook qua algemene, ik-ben-niet-bezig-met-de-katholieke-kerk mindset vind ik het een goed idee om mijn vleesinname te beperken. Ik ga zelfs een poging doen om die van de wederhelft thuis ook wat in te krimpen, maar of dat gaat lukken is nog maar zeer de vraag. ‘t Is een vrij grote vleeseter, die van mij.

Zelf ben ik ook een vleeseter, met veel plezier en volle goesting. Het gaat dus af en toe pikken, wanneer ik op restaurant eerder vis dan vlees ga kiezen, maar het is ook maar voor een korte tijd. Dat zou nog net moeten lukken. En de mentale voldoening zal ook aanmoedigen, hoop ik.

Standard

Leave a Reply

