General blabla, Trouw, Uncategorized

Verliefd op de verlovingsring

Cliché, maar oh, wat ben ik nog steeds zo’n fan van die ring. Niet alleen van de herinnering aan hoe ik hem gekregen heb, maar ik betrap mezelf er nog steeds op dat ik mij regelmatig vergaap aan de sparkle en kijk-hoe-mooi en oooh. Vreemd genoeg vooral wanneer ik naar toilet ga op het werk, want de verlichting daar is echt subliem om mooie kleurtjes te ontwaren in die steen 😉

Eerlijk is eerlijk en ere wie ere toekomt: de wederhelft heeft die geweldige ring niet alleen gekozen. Hij is op een zaterdag (volledig achter mijn rug om, uiteraard) samen met één van mijn zussen, zijn zus en zijn tweede mama/oude babysit die gaan uitkiezen, met veel plezier en de nodige stress. Dat idee alleen al vind ik zo geweldig: de ring komt van hem, maar eigenlijk ook van onze beide families. Heb ik al gezegd dat ik geweldig melig kan doen? Nee? Dan is dat bij deze ook vermeld.

Mijn ring (jaja, die krijgt hij nooit van zijn leven terug) wordt iedere avond zorgvuldig weggestoken in het doosje (hij is bang dat de ring gaat vervormen als ik die nooit uitdoe, ook niet voor het slapen -wat onnozel is want die ring is echt wel stevig genoeg, maar kom- en ik ben er vrij zeker van dat er andere battles zijn waar ik meer kan uithalen dan uit deze discussie) en ook dat vind ik eigenlijk een heel leuk ritueel. Iedere keer ik dat doosje ‘s ochtends open doe, word ik weer teruggekatapulteerd naar die namiddag in het Disneyland Hotel (jaja, melig, ik zei het toch al?). Eigenlijk word ik zowat iedere ochtend ten huwelijk gevraagd, in mijn gedachten 😉 Als je daar al niet fluitend van wakker wordt…

Nee, dagelijks kijk ik zeker nog eens naar mijn ring. Naar die fonkeling, naar de schitter. Vier maanden na het aanzoek denk ik er nog regelmatig aan, met iedere keer weer dat he-is-dat-echt-gebeurd gevoel dat erbij hoort. Dan kan ik wel tegen een stootje, als het op dat huwelijk organiseren aankomt. Go us! 

Standard

Leave a Reply

