General blabla, Het dagelijks overleven, Het Huis, Uncategorized

De Verhuis

Als alles goed gaat mogen we vanaf 4 maart in ons huis. Wacht: in Ons Huis. Ja, dat verdient hoofdletters vind ik. Dikke vette hoofdletters met glitter en champagne en vuurwerk en alles erop en eraan. Mijn eerste eigen eigendom, de wederhelft’s tweede (de megalomaan).

Er zijn veel inspiratie-brainstormsessies geweest (welke zetel? Andere tafel? Welk bed? Waar de matras gaan halen? Houden we de huidige kast of gaan we toch voor een nieuwe?) maar nu begint het eindelijk in praktijk omgezet te worden: binnen minder dan een maand beginnen we die verhuis. Hoe zot is dat? Zot, kan ik melden.

Dat betekent ook grote opkuis. Ik heb al wat keukenkasten leger gemaakt: kookboeken en kookgerei dat ik zelf niet meer gebruik en waar een aantal collega’s én de kringloopwinkel ondertussen heel blij mee zijn, kookpotten en -pannen waar we afscheid van moeten nemen (tot grote ergernis van de wederhelft, die nu bijna al zijn potten en pannen van op kot ziet verdwijnen; sorry schat, we schakelen over van gas op inductie en niet alles past daarbij). Ook de kleerkast heeft er al aan moeten geloven, waar er dus ook weer nieuwe ruimte verschenen is voor later 😉

Nu ben ik mij vooral aan het afvragen hoe we ooit alle boeken verhuisd krijgen, waar we de boekenkast gaan zetten (of doen we die weg en kopen we nieuwe? Decisions, decisions…), hoe we het allemaal geboekt gaan krijgen qua verlof (ik kijk er eerlijk gezegd naar uit: op het werk is het momenteel gi-gan-tisch druk en zelfs verhuisverlof is een welkome ademhap)… En wanneer komt die hond er?

Standard

3 thoughts on “De Verhuis

Leave a Reply

