General blabla, Sport, Uncategorized

Joggen: na lange stilte

Vorige week geschreven, deze week nog niet gaan joggen, maar ik vind dat sleuren met dozen en hopen trappen op- en aflopen ook telt als sport. 

Mijn laatste jogtocht dateerde van eind januari. I know, da’s lang geleden. Foei en zo. Maar het was druk, ik had er geen zin in en mijn lichaam deed er ook niet moeilijk over. Het was in ieder geval te lang geleden: binnen twee maand is het Ladies Run en moet ik daar die 5 kilometer wel uitpersen he.

Gisterenavond ging ik lopen. Nieuwe joggingbroek (een specialleke voor mij: nauwaansluitend maar zwart, dus dat slankt af. Toch? Toch?), een platte iPod dus de filmmuziek van Forrest Gump mentaal in de oren en de baan op. Mannen, wat was het mooi weer. Prachtige zonsondergang, leuke wolkjes, gewoon leuk om te gaan lopen. Ik ben zelfs langs de Schelde mijn nonkel bijna tegen het lijf gelopen en dat was een heel aangename ervaring.

Maar kom, dat is dus omgeving. Hoe ging het lopen zelf, na een maand stilliggen? Wel, eigenlijk niet slecht. Zelfs vijf kilometer gelopen en bijna geen problemen gehad. OK, ik moest wachten bij het rood licht en heb ook een halve minuut stilgestaan bij mijn nonkel, maar dat was het dan ook. Veel energie bij aankomst, die na drie minuten volledig verdween tussen hoestbuien door (het was nog koud, buiten. Brr.). Die trappen omhoog gingen ook verbazingwekkend vlot en deze morgen geen last gehad. Dat skiën tijdens het weekend weegt precies zwaarder door dan die vijf kilometer lopen. Tss. I’m a wuss.

Ik heb er terug zin in. En eigenlijk wel veel. En lap, nu komt er een verhuis. Maar! Die verhuis brengt me wel dichter bij de Finse looppiste. A-ha.

Standard

Leave a Reply

