Eten, General blabla, Het dagelijks overleven, Uncategorized

Gezonde snacks

Mijn oplader van de laptop steekt nog ergens. Hoop ik. Waardoor ik al twee dagen zonder geneugten van computer zat, tot een geweldige nieuwe buur mij vroeg of ik die van haar wou lenen om zo toch nog eens up-to-date te blijven. Graag! 

Die billen- en buikpartij blijft door mijn hoofd spoken, dus probeer ik al een tijdje wat gezonder te snacken op het werk (sleutelwoord is proberen, ik kan nog steeds geen nee zeggen tegen koekjes of ander snoepgoed wanneer die mij worden aangeboden en dat gebeurt regelmatig bij ons).

Mijn grote redding en vermoedelijk de hoofdreden waarom ik nog niet echt overal naartoe kan gerold worden is het feit dat ik met veel plezier en nog meer smaak wortels, tomaatjes en komkommer binnenspeel. Champignons ook, trouwens, net zoals aardpeer (maar dat laatste moet ik beperken, want anders is er nét iets te veel winderigheid aanwezig). Ik neem dus regelmatig een Tupperware- of ander potje mee, gevuld met yummy goodies.

Wanneer ik passeer in (ik zeg maar iets) de Albert Heijn, kan ik ook nooit weerstaan aan het fruit. Frambozen en bramen (mannen, duur maar lekkerrrrr), mango, appels, appelsienen en mandarijntjes, bananen, meloen… Maar (zoals de aandachtige lezers al hebben opgemerkt): die hebben wel veel natuurlijke suikers. Ja, da’s waar. En dat zal inderdaad niet het ideale snackje zijn, maar beter natuurlijke suikers dan onnatuurlijke, niet? En als moeder natuur het voorziet, dan moet het nog wel meevallen. #word

De soepcreaties zijn momenteel vrij onbestaand, maar worden afgewisseld met het genot van smoothies. Mijn favoriete creaties momenteel? Een bakje diepvriesbosvruchten (gemakkelijk te vinden bij Delhaize , Albert Heijn en Colruyt, onder andere), een banaan of 2 en natuuryoghurt. Een aantal seconden in de blender en hoppa: mijn voormiddagsnack is volledig klaar. Ik voeg geen suiker toe, tenzij ik er een dessert van wil maken, dan gooi ik er restjes ijs bij.

En jullie? Hebben jullie bepaalde tactieken voor het gezonde(re) snacken?

Niet snacken is trouwens geen optie. Echt waar, ik heb eten nodig overdag. Ik neem wel altijd de trap in plaats van de lift en wij zitten op de vijfde verdieping, dus da’s toch al een balans. Niet? 

 

Standard

Leave a Reply

