General blabla, Het dagelijks overleven, Reizen, Uncategorized

Vakantieplannen

Er staat nog niet veel écht vast wat betreft vakantie (behalve dan week 10, die ik volledig besteedde aan verhuizen en inrichten – en bijslapen, dat ook). Behalve één week: de laatste week van juli zit bibi op haar poep in een luilekkerstoel aan een zwembad. Of staat ze aan de pooltafel met een Orangina om de hoek, dat kan ook.

Mijn ouders zijn fantastische mensen met vaak even fantastische vrienden. En laat die vrienden ook een domein in het zuiden van Frankrijk hebben, waar we altijd welkom zijn (mits de ouders daar op dat moment ook zijn). Da’s nu écht een luie vakantie, puur R&R. Het zuiden van Frankrijk is ons niet onbekend, dus moeten we ook niks meer zien als we daar geen zin in hebben. Een marktje wordt standaard wel ergens ingepland, met optie tot verschuiven of opsplitsen wanneer sommige mensen geen zin hebben om die ene dag zich te verplaatsen. Er wordt gebarbecued, er passeren hopen fruit, groenten en andere minder gezonde snacks, we gaan eten onder de platanen in een nabijgelegen dorpje, … It’s paradise. En ik ben zo blij dat we dat al hebben vastliggen.

De wederhelft doet dat trouwens ook wel graag, vooral door het zwembad en de pooltafel (en de andere mensen die ook wel willen poolen/petanquen/Kubben/spelen in het zwembad). Af en toe beklimt een dappere zot de Mont Ventoux, maar daar hou ik mij ver van. Ik zal eens aanmoedigend wuiven vanuit de auto, maar daar stopt het voor mij dan ook. Nee, veel slapen, zwemmen en zon opslurpen, dat zal het recept zijn. Dat en eens uitgebreid koken als bedanking voor de uitnodiging, want dat blijft toch een fantastisch iets, uitgenodigd worden hiervoor. Merci S. en K., het wordt héél hard geapprecieerd!

Standard

One thought on “Vakantieplannen

  1. Samaja says:

    Ja, dat klinkt alleszins super! Ik kan volledig begrijpen dat je er al enorm naar verlangt, dat zou ik ook doen ;-). Wat is vakantie toch zalig!

Leave a Reply

