General blabla, Trouw, Uncategorized

Voorbereiden op De Jurk

Zoals gezegd ligt er een datum vast voor de zoektocht naar De Jurk: op zaterdag 26 maart ga ik met veel plezier paspop spelen voor hopelijk prachtige jurken, waaronder dan aan een fijn prijsje Die Van Mij zal zitten. We kunnen maar dromen zeker?

Ik heb afspraken vastgelegd en onmiddellijk viel mij op dat dit niet gewoon even casual shoppen was. Herelief. Niet alleen is mijn entourage blijkbaar groot (vier mensen. Mijn zussen/getuigen, mijn mama en mijn schoonzus. Nee, daar wil ik niemand van verwijderen, dank u), er zijn salons die daar écht moeilijk over doen en niet in willen plooien. Of eventueel willen plooien, maar dan alleen als we tijdens de week komen. Nee he. Er zitten twee studenten tussen die hun studies serieus nemen (not to forget: één van de twee zit op kot in Leuven) en nog twee anderen werken en wensen geen verlof te nemen om te zoeken naar een trouwjurk.

Bon. Dat was dus al een goed begin. Het vastleggen van de eerste afspraak op de dag (om 10h, dus zelfs niet eens zo gigantisch vroeg – hoera schreeuwt mijn lijf) bij het Bruidsparadijs ging zonder enig probleem. Via de site een afspraak aangevraagd, via mail een bevestiging van die aanvraag ontvangen en twee dagen later lag die afspraak ook daadwerkelijk vast. Ik relax, want ik heb nog twee weken voor De Pasdag eraan komt.

In de voormiddag had ik een afspraak, dus dan verder zoeken naar één voor in de namiddag. Laat ik trouwens voor eens en altijd iets bekennen: ik ben zot van trouwjurken. Ik heb dan ook trouw (haha) naar De Jurk gekeken, waar onder andere JPC Collection de revue passeerde. Laat die winkel ook één zijn die ik regelmatig met de fiets passeer en waar ik al vaak verzuchtingen had laten passeren ‘want die etalage is altijd zo mooi’ en we waren eruit dat dat de afspraak voor de namiddag ging worden. Opnieuw zocht ik de site op en vroeg ik een afspraak aan. Een uurtje later kreeg ik telefonisch de bevestiging van mijn afspraak, naadloos gevolgd door ‘en maximum drie personen mee’. Euhm, hallo? Zie mijn uitleg hierboven, ik wil niemand wegdoen.

Long story short: ik heb die afspraak terug geannuleerd, want voor mij is tijdens de week geen optie en vind ik flexibel zijn toch ook vrij belangrijk in een wereld waar klant toch altijd een beetje koning hoort te zijn. Dit is een aankoop die én gigantisch veel geld gaat kosten én voor zowat de belangrijkste dag van mijn leven is én die absoluut geen miskoop mag zijn. Dan wil ik mijn voltallig team achter mij hebben staan en niet één iemand wegsturen.

Dat voelde wel goed, die afspraak annuleren en voor mezelf opstaan, maar nu zat ik weer zonder afspraak in de namiddag. Lap. Nu beschikt Antwerpen écht nog wel over meerdere winkels in het genre, dus contacteerde ik Le Chapeau (deze keer telefonisch, aangezien ze afspraken liever telefonisch inboeken). Netjes alles uitgelegd, gevraagd om een afspraak om 13h en gemeld dat mijn entourage wel degelijk uit vier mensen bestaat. Allemaal geen probleem, alleen moest ik wel een waarborg storten. He? Die waarborg geldt blijkbaar als drukmiddel om mensen daadwerkelijk te laten opdagen in de winkel. OK dan.

Afspraak gemaakt, ik blij. Gevolgd door een mail van Le Chapeau, waarin er het volgende gemeld werd:

“Om in ons opzet te slagen, durven wij u het volgende te vragen :

  • ons via moodboard@lechapeau.be foto’s en beelden te bezorgen, die de sfeer van uw huwelijksdag perfect tot leven brengen. Een weergave van de bruidsjurk waar u écht van droomt en een beeld van een bruidegom zoals u die ziet, mogen hierbij niet ontbreken.
  • op de dag van uw afspraak een volledige halve dag voor ons vrij te houden
  • vooraf het budget goed voor te bereiden
  • u te laten vergezellen van die mensen (max. 3) die noodzakelijk zijn bij de aankoopbeslissing”

De beelden heb ik doorgespeeld (maar wel vreemd dat ze ook een idee van de bruidegom moeten hebben; ik heb maar iets generiek gekozen), die halve dag is vrijgehouden, The Talk over het budget is al min of meer beklonken en als ze mij telefonisch bevestigen dat vier mensen geen probleem zijn, dan ga ik nu ook niet reageren op de mail.

Het heeft wat voeten in de aarde, een trouwjurk gaan kiezen. Benieuwd wat dat de dag zelf gaat geven!

Standard

One thought on “Voorbereiden op De Jurk

  1. Samaja says:

    Wow, hier schrik ik toch even van. Ik had zelf maar 2 mensen mee, maar ik heb in geen enkele winkel te horen gekregen hoeveel mensen ik mocht meenemen. Nu ja, dat kan misschien wel liggen aan het feit dat ik altijd op vrijdag een afspraak maakte. Ik snap dat dit voor jou niet mogelijk is, maar ik wilde vooral rust als ik ging passen en ik wist al zeker van 1 winkel dat het daar een zottekot is op zaterdag. Ik moest ook niets doen qua voorbereiding, we bespraken gewoon in de winkel zelf wat ik zou willen. En dan nog, ik ben uiteindelijk met een heel ander soort jurk naar buiten gekomen dan ik op voorhand in gedachten had. Ik wens je alleszins veel plezier toe. Geniet van dat passen, ik vond het alleszins een geweldig leuke ervaring!

Leave a Reply

