Trouw, Uncategorized

Het kleed: uitvoering

Het is gewoonweg gelukt. Ik ben erin geslaagd om samen met mijn superteam (echt waar dames, een héél dikke merci voor ondersteuning en commentaar!) de allermooiste trouwjurk ooit gevonden die perfect is voor mij. Het had wat voeten in de aarde, maar mijn god, ik kijk al uit naar augustus, zijnde: mijn allereerste echte pasbeurt. Ohja, en ik mag niet meer bijkomen van de naaister. #tisvooreengoeddoel

Het begon allemaal op een mooie ochtend: de zon scheen, ik werd verliefd wakker naast de wederhelft (jawel) en mijn zus lag in de logeerkamer te slapen. Mijn schoonzus belde een twintigtal minuutjes later aan, mét koffiekoeken (waarvoor ook grote dank, mjamjam) en wij trokken richting Leien waar mama en andere zus ons kwamen ophalen. Eerste halte: het Bruidsparadijs in Merksem!

Viel ons dat tegen. Het begon al goed: de consulent die we toegewezen kregen begon doodleuk met ‘en normaal gezien sta ik niet in de verkoop’. Euhm, OK? Gevolgd door: ‘ik zag dat je al een aantal kleedjes had aangeduid op de website (en ook in de catalogus) maar die vind ik niet terug’. Zeggen dat het mij veel vertrouwen inboezemde zou grof gelogen zijn. Het ging traag (ahja, die kleedjes moesten nog gezocht worden), mijn beschrijving van wat ik zocht strookte naar haar mening niet met wat ik had aangeduid en al die trouwkleren voelden zo goedkoop aan eens ik ze aanhad. Dat lag grotendeels aan de maat van die kleren (royale pasmaten daar), maar toch ook deels aan wat ze mij liet passen. Nee, een nieuwe afspraak maken na onze twee uur was geen optie. We hadden langer kunnen blijven, maar we hadden een volgende afspraak, en eerlijk? De tranen stonden mij nader dan het lachen.

Na een kleine tussenstop bij de Panos (want die koffiekoeken waren al lang verteerd) en een kleine stress mijnentwege over ‘wanneer vind ik in godsnaam nog een dag waarop ik iedereen samen krijg om terug te zoeken naar een kleed?’ trokken we richting Le Chapeau. De etalage zag er geweldig (en ook geweldig duur) uit en het gevoel bij binnenkomst was ‘oase van rust’. Een verademing! Ook de consulent bleek fantastisch: ze begreep mij en het superteam, ze wist wat ze deed en oh, dat eerste kleed dat ze mij liet passen was zowat de werkelijk-gemaakte beschrijving van wat ik in mijn hoofd had steken. Kant, een bustier onder mooie mouwtjes, een prachtige rok die zo mooi viel.  Minstens anderhalf uur was dat het kleed waar we al de rest tegen vergeleken en dat zonder enige twijfel steeds overwon.

En toen kwam ze op het einde af met ‘ik heb ook nog iets héél sober’. Ik dacht: waarom niet? Ik heb hier nog niets slecht gepast, dus ik wil dat kleed wel eens passen. Ik ben gewoon stilgevallen. Stond in de spiegel naar mezelf te kijken en dacht ‘dus dit noemen ze een kathedraal van een jurk’. Niets kant, wél hallo aan de prachtige rok én fenomenale sleep (hoe ik dat fatsoenlijk gedragen krijg wordt nog een gokje) en wat was dat geheel zo mooi… Ook stilte van het team, trouwens. Geen tranen van de mama, wel van mij en tienduizend foto’s later werden mijn maten opgenomen bij de naaister.

Dames en heren, ik word officieel de mooiste bruid die mijn wederhelft ooit gezien heeft. En als dat niet zo is, dan moet hij zijn mond maar houden.

Standard

5 thoughts on “Het kleed: uitvoering

  1. Samaja says:

    Oooh, wat leuk om te lezen! Het doet me ook terugdenken aan hetzelfde goede gevoel dat ik overhield aan mijn zoektocht. Geniet van dit moment, meid. Je wordt ongetwijfeld een stralende bruid! Mag ik weten van welk merk het is? Of blijft het allemaal top secret ;-)?

  2. Eerlijk? Niet aan gedacht om dat te vragen 😛 En als ze het gezegd hebben, dan was ik er op dat moment totaal niet mee bezig. Oeps? Er stond op de bon iets van Mikado, maar dat kan even goed de stof zijn, blijkbaar. ‘t Is wit en gigantisch met een lange sleep en kleine mouwtjes en ik wil het terug aandoen. Hoe lang nog tot augustus?

  3. Pingback: De Trouw: update maart | Wonder-wanderland

  4. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

