Eten, Weekmenu's

Weekmenu: week 14

Na een rustig/druk weekend (niets gepland, maar dan toch weer zien dat je je écht wel van her naar der haast en omgekeerd) waarin de zon eindelijk nog eens een gedeelde hoofdrol speelde (met wind en regen, maar sssst), een week waar er ook van alles en niets in moet gebeuren. Mijn overzicht en weekmenu in één:

  • Maandag: repetitie voor ons beiden, dus met veel dank gaan we voor de restjes Veau Orloff die we gisteren van mijn schoonvader meekregen. Ik vermoed dat er boontjes en gratin bijgezwierd zullen worden.
  • Dinsdag: zalm met prei en worteltjes en aardappeltjes.
  • Woensdag: tomate farcie, want lekker en veel te lang geleden, gecombineerd met rijst en misschien nog wat extra groentjes. We’ll see.
  • Donderdag: wok met rundvlees (doe ik niet zo vaak, tot spijt van de wederhelft)
  • Vrijdag: normaal gezien gaan eten met kotvriendjes van de wederhelft in Mechelen, maar die heeft ondertussen ook al een tijdelijk afscheidsfeestje op het werk van een heel toffe collega die 4 maanden op vaderschapsverlof trekt.
  • Zaterdag: de laatste plechtige communie in mijn familie. Met een beetje geluk is het prachtig weer en kunnen de mannen zich weer met de voetbal uitleven. Boys and their toys.
  • Zondag: feestje voor de tante van de wederhelft die 80 wordt. Wij trekken en famille richting Boechout en L’Histoire. Benieuwd!

Ik heb trouwens ook nog eens mijn richtlijnen-voor-een-weekmenu erbij gepakt, om terug wat regelmaat erin te steken. De richtlijnen: maandag snel en voor de rest een mix van rijst, pasta, vis, light, een goestingdag en mogelijks een nieuw recept ergens ertussen. Goede moed, dus.

Standard

Leave a Reply

