Reizen, Uncategorized

Weekendje Centerparcs

Vorig jaar besloten we dat we met een groep vrienden een weekend wilden organiseren. In mei 2015 legden we dus het weekend van 4 tem 6 maart 2016 vast voor een experimentje Centerparcs. Het kwam nu slecht uit met de verhuis, maar we zijn toch maar geweest, aangezien ik de organisatie op mij had genomen en ik iedereen nog eens relax wou terug zien 😉 Mijn bedenkingen!

  • Locatie: We kozen voor Port Zélande, op een uur en tien minuten rijden van Antwerpen (we zijn allemaal van Antwerpen en omstreken). Port Zélande ligt heerlijk aan het strand, dus uitwaaien was een geweldig optie. Het is heel rustig, maar wel duidelijk ‘vakantiedomein’. Ze waren ook net verschillende gedeeltes aan het renoveren, waardoor het parkeren lastiger verliep en er veel modder/obstakels waren.
  • Cottage: Door de grote groep (we waren oorspronkelijk met 12, uiteindelijk zaten we er met 9) gingen we voor een VIP cottage voor 12 personen. Als je het doet, kan je het beter ineens goed doen he 😉 We kregen dus een sauna cadeau, samen met een bedlinnen- en badlinnenservice én een broodjesservice ‘s ochtends vroeg. Het viel helaas een beetje tegen: de sauna was een voorschoot groot (bijna letterlijk), waardoor je er wel in kon met twee, maar meer was toch wel een héél intieme toestand. Het badlinnen was goed (dat kan toch tegenvallen soms, als ze met fluthanddoekjes afkomen), maar qua bedlinnen was ik persoonlijk niet helemaal tevreden. De bedden waren opgemaakt en het linnen was van goede kwaliteit, maar mijn bed was gedekt met linnen dat écht vuil was. Vreemde donkere haren, allerhande pluisjes die aanwezig waren… Nee, daar zag ik mij niet slapen. Gelukkig zorgden lege bedden voor een oplossing: ik heb beddengoed van een ander bed ‘gepikt’ en er bij mij opgelegd. Ik heb heel goed geslapen, maar toch jammer van die allereerste indruk. De cottage zelf gaf niet echt een propere indruk (deels omdat de cottage duidelijk al veel gebruikt was), wat ook jammer was. (Net gemerkt: er zijn nu bij Port Zélande ook vernieuwde VIP cottages beschikbaar. Wij hadden dus nog een ‘oude’, verdorie.)
  • Zwembad: Wanneer je voor Centerparcs kiest, kies je ook voor het zwembadcomplex. Wij waren vrij tevreden (acht volwassenen en 1 kleuter) maar de ‘grote kleuters’ zoals ik ze noem (de mannen dus) misten toch extra ruimte en opties. De Centerparc-kenners meldden dat de andere domeinen wel beschikken over grotere complexen, dus misschien vielen wij gewoon slecht met ons domein.
  • Eten: Vrijdagavond had iemand een grote hoeveelheid spaghettisaus meegebracht zodat we allemaal samen konden eten (op verschillende tijdstippen uiteindelijk, maar toch). Zaterdag zijn we ‘s ochtends grill gaan bestellen in de Food Market en tegen 14h stond het eten buiten in koelboxen (het was ook wel heel koud buiten) en was ook al het materiaal in de cottage gezet. Geen klachten over de service daar! Ook de broodjes werden geleverd ‘s ochtends, al was het daar iets lastiger om te gokken wanneer we konden ontbijten. Tussen 7h en 9h (als ik het mij goed herinner) konden we de levering verwachten en die was altijd héél ruim.
  • Opties buiten het domein: Het strand. De zee. De verschillende eet- en drinkmogelijkheden onderweg naar en aan het strand. Een uitkijktoren waar ze lekkere, warme en verse soep serveren. De mannen hebben zich uitgeleefd met de kleuter en iedereen was ‘s avonds écht wel moe.

We hebben een nieuw weekend vastgelegd voor 2017 en gaan vermoedelijk voor een Belgisch Centerparcsdomein gaan, dus Centerparcs heeft zeker geen echt slechte indruk achtergelaten. Het is alleen jammer dat er wat dingen tegenvielen, maar het was wel een gemak om op voorhand alles elektronisch in te kunnen vullen zodat het inchecken gigantisch vlot ging en het weekend zelf was een groot succes.

 

Standard

One thought on “Weekendje Centerparcs

  1. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

