General blabla, Het dagelijks overleven, Het Huis

Goede buren

Bij een verhuis komt altijd veel stress: krijgen we alles op tijd in het huis? Komt alles in één stuk toe? Gaan de spiegels nog heel zijn? Waar zetten we wat? Zijn we niets vergeten te doen en te melden? Krijgen we de oude woning wel proper voor de nieuwe eigenaars?

Maar ook, en nog veel belangrijker in mijn ogen: hoe zijn onze nieuwe buren? Ons nieuwe huis ligt namelijk in een nieuwbouwwijk, met een centraal plein waar alle kinderen samenspelen en waar -wanneer het goed weer is- de mensen gewoon buitenzitten met een glaasje en hapje. Het was dus voor mij wel heel belangrijk dat dat klikte, want ik wil hier wel een jaar of 10 (minstens) zitten en mijn kinderen ook laten spelen en doen. En babysits lijken mij echt gemakkelijker te vinden op deze manier dan via via.

Ik kan met veel plezier melden dat het wel snor zit, met die buren. Grappig genoeg zijn onze directe buren goed bevriend met één van onze eigen goede vrienden, dus dat was ineens een leuke connectie. En het klopt dus wel degelijk: bij het eerste maartse zonnetje zaten diezelfde buren buiten, kreeg ik bij aankomst een glaasje schuimwijn aangeboden en werd er vrolijk gebabbeld terwijl nog een andere buur ook erbij kwam staan.

Het is uiteraard niet altijd zo. Moet ook niet, want anders spendeer ik vermoedelijk meer tijd bij de buren dan bij de wederhelft. Maar ik vind het leuk dat we wel wuiven als we elkaar zien, eens een kort babbeltje doen, gewoon een vriendelijk contact hebben. Leven in de Zuidervelodroom, ik zie dat eigenlijk echt wel zitten.

Standard

One thought on “Goede buren

  1. Samaja says:

    Lijkt me echt wel leuk om tussen zo’n mensen terecht te komen. Wij hebben op het appartement al bij al ook wel geluk met de buren, maar toch ben ik blij dat we nu naar een huis gaan en meer op onszelf gaan zijn. Maar de directe buren van het huis naast ons, daar ben ik ook heel benieuwd naar. We delen een oprit, dus we gaan sowieso met elkaar te maken hebben. Ik hoop dat het even goed meevalt als bij jou!

Leave a Reply

