Sport

Ladies Run – New Balance

Vorige zondag was het zo ver: mijn persoonlijke D-Day, de dag waarop ik in het gezelschap van honderden andere lopers vijf kilometer ging lopen. Eerlijk: ik zag het niet zitten. Zondag was het alle hens aan dek, met gevloek (want ik was al twee weken gaan lopen, uit luiïgheid en algemene ‘het is te slecht weer’), gebibber (zowel van de zenuwen als van de koude wind) en gejammer (‘maar ik ga helemaal niet goed lohohohopen’).

Conclusie: ik heb mij letterlijk nog nooit zo hard geamuseerd tijdens het lopen, mijn medelopers waren gigantisch sympathiek en mijn tijd is nooit beter geweest (ik steek het op Finse piste en anders in het bos wat omhoog en omlaag lopen vs. nu op een volledig plat parcours lopen). Ik deed er 34 minuten en 4 seconden over en ben gigantisch fier. Zo fier dat ik mij mentaal al voor volgend jaar heb ingeschreven en half dromend voortfiets richting ‘misschien kan ik wel tien kilometer aan’. Ahja, want ik was nog niet kapot na mijn vijf kilometer, dus dan kan er een tandje bij, toch?

Ik ben wel niet zo enthousiast als de wederhelft, die mij liefst volgend jaar al de 10 Miles ziet meelopen. Da’s meer dan een verdriedubbeling van mijn huidige afstand: makker, dat zie ik dus écht niet zitten. Nee, dan eerder die 10 kilometer, al was het maar om niet ter plaatse te blijven trappelen. En mij ondertussen toch maar veilig inschrijven voor de volgende Ladies Run, want dat is een afstand waarvan ik nu echt weet dat ik die aankan. Hallelujah.

Eerlijk: het doet mij wat, die tijd zien blinken op de site van de Gazet van Antwerpen. Dikke duim voor mezelf. En op de foto’s zie ik er nog zelfs zo slecht niet uit. Who knew?

 

Standard

2 thoughts on “Ladies Run – New Balance

  1. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

