Het dagelijks overleven, Het Huis

Mijn persoonlijke redding: de kuisvrouw

Sinds een aantal jaar is Marvel (en Disney) bezig met de revival van de superhelden. Ze mogen er van mij nog één bij creëren: De Kuisvrouw.

Vorige week kreeg ik (na een week wachten, maar het was voor een goed doel) de verlossende boodschap van Randstad: ze hadden een kuisvrouw gevonden (die van mijn schoonzus, waarvan ik al wist dat ze goed was) en ze kon maandag beginnen. Maandag. Ik hoorde links en rechts engelenkoren zingen en ik dacht: ja. Alsjeblieft. Op mijn blote knietjes als het moet. Laat het geweten zijn: ik heb graag een proper huis. Ik ben alleen écht geen goeie om dat zelf te doen. Ik raak gefrustreerd, dat stof ligt daar toch terug twee seconden later, mijn ramen zien er slechter uit nadat ik ze gedaan heb dan ervoor… Nee, niet mijn ding.

Maandag liet ik ze binnen, De Kuisvrouw. Een moederlijk type, sympathiek, lichtjes geschokt omdat ik duidelijk niet de juiste kuisproducten in huis had (sorry, sorry! Loop niet weg! Koop wat je wilt en ik betaal terug!) maar klaar om eraan te beginnen. Het genot toen ik thuiskwam en nog net een vleugje citrus rook, schone spiegels, vloeren waarvan je weet: die zijn met nat gedaan. Ik ben stapelzot van mijn kuisvrouw. En het is zo afgesproken dat ze de volgende keer meeneemt wat ze nodig heeft (nogmaals sorry) en dat ik dat terugbetaal. I love it. 

Ik kan het alleen maar aanraden. Akkoord, da’s geld dat je dan niet ergens anders voor kan gebruiken. Maar dat is ook wel vier uur per twee weken dat ik voor iets anders vrijmaak en dat weegt bij mij niet op tegen dat geld. De wederhelft is trouwens ook supercontent: nu loop ik niet (of minder) te zagen over het kuisen van het huis. Winwin, noemen ze dat.

 

Standard

One thought on “Mijn persoonlijke redding: de kuisvrouw

  1. Samaja says:

    Haha, ik ben ook zo blij met onze kuisvrouw. Het is een vriendin van mijn mama, dus ik wist ook zeker dat ze goed en betrouwbaar was. Nu moeten we niet heel het weekend lang ambetant rondlopen omdat we moeten kuisen terwijl we liever leuke dingen zouden doen samen. Wij kopen ook de producten die zij graag heeft hoor, dat vinden we helemaal niet erg. En zo thuiskomen in een blinkend huis… zalig!

Leave a Reply

