General blabla, Het dagelijks overleven, Het Huis

Stress

Ik ben wat geïnspireerd door Samaja’s post, ik geef het grif toe: zij spreekt over operatie lente, ik spreek over stress. Of liever: Plan Anti-Stress.

Het sleept allemaal wat aan: de verhuis is wel achter de rug, maar er moet nog vanalles in het huis gedaan worden. Er komt ook meer bij kijken dan ik had verwacht en het financiële plaatje blijkt voor mij toch wat angstaanjagender dan gedacht. De trouw wordt uiteraard nog steeds voorbereid, maar dat betekent ook low-key activiteit langs mijn kant, een klein beetje langs de kant van de wederhelft (echt, die focust op de onnozelste dingen, zoals wie er in de suite mee een jacquet mag aandoen en wie niet. Argh.) en veel activiteit langs mijn ouders’ kant. Op het werk is de grote live-gang van het belangrijkste programma ondertussen al 9 dagen bezig, wat betekent dat we niet alleen tijdelijk verhuisd zijn naar een kleinere ruimte waar we met meer samenzitten maar ook dat het stress- en recupereergehalte nu een pak anders ligt dan voordien en niet ten goede.

Ik kan nog wat voortdoen, maar daar wordt de mentale stress alleen maar groter van vrees ik. Dus: het Plan Anti-Stress. Kleine dingen, maar dingen die helpen. Zoals daar zijn: vrijdag een gigantische verkoudheid die doorbreekt gecombineerd met koorts. In plaats van verder aan te modderen en mijn hele dag uit te zitten ben ik vriendelijk doch vastberaden naar huis gestuurd door mijn collega’s om 12h en heb ik niet tegengestribbeld. Andere voorbeelden: zondag heb ik een bad mét Lush-product genomen om relax in bed te kunnen kruipen na een dag vol auto- en ander plezier, vorige week heb ik quasi niet gekookt om toch maar wat ‘vrije’ tijd voor mezelf te hebben en om mezelf plezier en hopelijk profijt op te leveren kocht ik voor een klein prijsje vier frambozenplantjes. Een mens moet iets doen met groen, niet waar? (in mijn geval: vooral laten sterven, maar bon)

Ik ga dus blijven dingen op de kleine dingen, op dingen die ik al een tijdje ergens op een to-do lijstje had staan en nog niet in orde had gekregen, op dingen die mij persoonlijk goed doen voelen, ook al gaat het om iets miniem. En blijven ademen, dat ook. En hopen op zon, want dat doet toch ook iets met een mens.

Standard

One thought on “Stress

  1. Samaja says:

    Ik denk dat we allemaal heel fel nood hebben aan een streepje zon! Goed idee om te focussen op dingen die je goed doen voelen, dat zou ik ook meer moeten doen. Succes!

Leave a Reply

