Trouw

De Trouw: update april

Nog vijf volle maanden en drie weken te gaan en ik sta in een wit kleed voor een altaar. Soms denk ik: laat het maar morgen zijn, andere momenten mag er nog een twaalftal maanden bijkomen tussen nu en dan.

Maar kom, mijn update van april!

  • De Jurk: niet veel verschil met vorige maand, buiten het feit dat ik niet zo stiekem al wou dat het augustus was zodat ik het terug kan aandoen. Tegen dan heb ik dus ook nieuwe schoenen nodig (jammer, jammer) en moet ik eens nadenken over juwelen. De verkoopster sprak van opvallende oorbellen, wat mij wel interessant lijkt…
  • Make-up en haar: make-up is geregeld en heb ik nul komma nul stress over (hallelujah), voor haar moet ik toch eens langsgaan bij mijn kapper en vragen of zij dat ook op locatie doen.
  • Bloemen: ik heb het wel al eens tussen de soep en de patatten (of beter gezegd: tussen het kiezen van een boeket en het betalen van voorvermeld boeket) besproken met mijn favoriete bloemist, maar misschien moet ik wel eens beginnen met offertes aan te vragen.
  • Kerk/mis: locatie ligt vast, maar nu hebben we een volgend dilemma: gaan we voor een ‘echte’ mis (zijnde: met eucharistieviering) of alleen een woorddienst? Ik ben echt nog wel katholiek genoeg opgevoed om als eerste gedacht ‘ik wil een eucharistie’ te hebben, maar de priester die met ons kwam babbelen bleek een diaken en dat was een heel sympathieke persoon. De wederhelft vond dat ook, sprak zelfs van een ‘klik’ (en de wederhelft staat altijd, ALTIJD, afkerig van nieuwe mensen) en is dus voorstander van de woorddienst want dan kan de diaken ons voorgaan en trouwen. Moeilijk. We hebben nog een weekje tijd om het te beslissen, maar toch wel lastig.
  • Zaal: voorschot is betaald, getekend contract hebben we teruggekregen, we zijn dus officieel goed bezig. Nu nog denken over het menu en de wijnen en formules, maar dat is in overleg met de ouders (vooral de wijn, want daar ken ik niets van). En kijken of we geen proefmomentje kunnen fiksen vooraf 😉
  • DJ: volledig uit het oog verloren. Foei.
  • Huwelijksreis: de kogel is door de kerk (spreekwoordelijk dan): we gaan dit jaar, zijnde 2016, nog op huwelijksreis. Dat is dan meteen ook de enige kogel die vertrokken is, want qua bestemming hebben we nog geen flauw idee. Iemand suggesties? Het zou voor drie weken zijn, eind van het jaar (november – december)

We hebben trouwens een gesprek met mijn ouders (die een groot deel van de trouw mee financiëren) op vrijdag gehad waarin er verschillende dingen voor de trouw (her)besproken werden, waaronder ook de verwoording van de uitnodiging. Ik vermoed dat daar genoeg stof voor een nieuwe blogpost inzit, want frustraties. Oh, frustraties.

 

Standard

Leave a Reply

