Sport

Joggen: na het doel

Zondag 17 april heb ik mijn allereerste wedstrijd/groepjogmoment ooit gehad. Grappig genoeg: het leukste jogmoment dat ik tot nu toe ooit gehad had, ook. Nadien was het rust: ik had de week nadien geen zin om meer kilometers af te leggen dan ik door werk en sociaal leven moest, de week daarop was het bar koud en slecht weer ne toen was het plots zomer. Vorige zondag zijn de wederhelft en ik richting park getrokken en hebben we (we waren niet helemaal voorbereid noch doordacht bezig) rond twaalf uur wat kilometertjes erdoor gedraaid. Daarop volgden uiteraard enkele conclusies, of wat had je gedacht?

Allereerst: hoewel dat lopen niet volledig weg is na drie weken, loop je toch niet vlotweg dezelfde tijd als voordien. Moest ook niet, ik was al blij dat ik weer zin had om te bewegen, maar als je nadien het overzicht van dat looptochtje ziet denk je toch ‘hmm, dat ging voordien beter’. De wederhelft is wel zo lief geweest om die eerste zes kilometer braaf mee op mijn tempo te lopen (echt, ik ga ervoor zorgen dat die volledig warmgelopen aan zijn eigen toertjes begint). Soms frustrerend aangezien hij er perfect nog een aantal spurtjes uithaalt terwijl ik loop te zwoegen, maar wel schattig.

Ten tweede: ik heb me een nieuw doel gesteld. Dat staat voorlopig op 10 kilometer, ergens volgend jaar (specifiek doel nog vast te leggen). Dat betekende dat ik ook al wat vooruit wou, dus in plaats van drie toertjes (6 kilometer) liep ik er nu vier. Nu ja, liep. Dat vierde toertje was een heerlijk relaxe combinatie tussen joggen en wandelen. Ik wou me niet forceren en al zeker geen (extra) dégout van lopen krijgen, dus: nice and easy. Dat betekende dat ik over die acht kilometer de volle 61 minuten deed, maar ik kan me wel trots noemen: de eerste keer dat ik meer dan zes kilometer aflegde. Kleine woopwoop, maar volgende keer toch iets minder wandelen 😉

Ten derde: ik heb nieuwe loopkledij nodig. Qua winter- en kouder weer zit ik wel goed, maar zomerse temperaturen zorgen voor kopzorgen. Ik loste het nu op door ronduit elegant rond te huppelen in een shortje van de wederhelft (die daar zelf niet zo blij mee was, maar ssssst), maar ik moet dringend nog eens langsgaan bij een Decathlon of ander sportgerief-verkopend winkelcomplex. Twee shortjes, dat lijkt me niet overdreven. Shoppen voor het goede doel, niet?

Standard

Leave a Reply

