Eten, Iets specialer

Umami

We gingen nog eens bowlen, mijn ouders en kinderen met één van hun beste vrienden met hun kinderen. Kleine berekening: we waren met 15. Jup, 15. Tijdens het bowlen bezetten we vier verschillende banen en werd er vooral veel gelachen met elkaar, want we kennen elkaar al lang en zeker goed genoeg om wat steken heen en weer te geven. Om de avond leuk en gezellig af te sluiten trokken we richting Antwerpen en meer bepaald richting Umami, vlakbij de Gedempte Zuiderdokken (waar ze nadien ook weer een hoop auto’s wegsleepten terwijl stad Antwerpen zélf te laat was met het zetten van de borden. Soap, iemand?).

Wij waren heel benieuwd. Voordien was Umami beter bekend als de Velvet Lounge, waar wij twee of drie keer met plezier waren gaan eten. Sindsdien had ik de naam al wel horen vallen, maar waren we er nog niet geraakt. Zonde, bedacht ik me, want we wonen welgeteld één kilometer van het restaurant af. Bon, het werd dus rechtgezet!

Mijn conclusies:

  • Inrichting (want we eten niet alleen met de mond, maar ook met de ogen): leuk gedaan, gezellig, toffe authentieke tafels. Veel hout en goede stoelen, wij waren fan.
  • Bediening: vriendelijk en behulpzaam, met een glimlach wanneer gewenst. Geen klachten over!
  • Eten: lekker, vrij kleine porties, maar het is sowieso de bedoeling om zelf verschillende gerechtjes (mini-bordjes, so you will) te kiezen en wat te laten circuleren. Het eten is trouwens voornamelijk Oosters geïnspireerd, met veel opties tot sushi, veel tonijn en zalm maar ook vlees en ‘normalere’ gerechten. Banaanloempia’s: lekker.
  • Prijs: te duur. Sorry, ik moet hier heel cru in zijn: ik had zelf een portie kabeljauw en een portie dim sums besteld én heb me gretig bediend van de kommen rijst die mee op tafel stonden, maar mijn dessert had ik echt nog nodig. De porties waren dus al niet groot, maar de kabeljauw kostte me €17, de dim sums €14 en het dessert ook €14. Dat is €45 zonder drank en zelfs niet met gigantische porties, daar waar ik gemakkelijk voor €50 een gigantische hoeveelheid Chinees (in theorie voor 4 mensen, maar eerder voor 5 of 6) kan krijgen bij mijn plaatselijke Chinees. Het eten was ook niet van die kwaliteit dat ik mij in de zevende hemel waande, helaas.

Voor mij dus geen retourbezoek, wat jammer is voor het eten en het kader. Maar lieve mensen: prijs-kwaliteit is echt niet in balans.

Standard

Leave a Reply

