Cultuur, Entertainment in het algemeen, Sport, TV

EK Voetbal

Koning Voetbal (hoewel, ik ben er vrij zeker van dat de wederhelft er Keizer Voetbal van wil maken) is weer een maand heer en meester van onze TV. Een A3 blad met alle matchen van de komende weken én een overzicht van hoe je de punten kan optellen ligt klaar om ingevuld te worden (de eerste matchen zijn uiteraard al ingevuld). Mijn voorraad hotdogs-in-blik gaat danig uitgebreid worden, want de Rode Duivels gaan zéker tot de halve finale geraken.

Je merkt het, bij mij is het nogal koeltjes, die liefde voor de ronde bal. Buitenspel is (tot grote hilariteit van wederhelft en schoonzus) volledig niet aan mij besteed (ja, ik vind dat ingewikkeld. Ik heb ook geen zin om op te letten als ze het mij uitleggen, dus dat ligt inderdaad volledig aan mij dat ik het niet begrijp) en alle tactische besprekingen gaan ook ver over mijn hoofd. Ik vind het langs de andere kant wel tof om toch een vaag idee te hebben wie er van ons op het veld rondstruint (Kevin De Bruyne en Dries Mertens zijn mijn favorietjes) en supporteren is altijd tof, vooral als de spelers hun best doen 😉

De achterliggende verhalen (de roddels, zo je wilt) liggen mij dan weer wél. De kinderen, de drama’s, de uitgebreide trouwfeesten: Dag Allemaal en Story hebben aan mij een enthousiaste lezer als ik die boekjes ooit een binnenhaal. Ook de human interest artikels die in de klanten verschijnen zijn helemaal mijn ding, daar waar de wederhelft al wit wegdraait als hij daar iets van ziet, want dat is dus toch echt wel die mensen hun eigen leven (en da’s geen voetbal, dus minder interessant). Ik ken mijn rol: ik herken de voetballers en kan ze plaatsen, de wederhelft vloekt en coacht vanachter het TV-scherm. En de snacks, die zullen ook wel passeren 😉

Standard

Leave a Reply

