Cultuur, Muziek

Adele

Ja, wat zeg je daarover? Zondag stond ik samen met een collega en mijn schoonzus in het Sportpaleis. Vrij relaxed, het was 20h20 dus nog 10 minuten voor de show ging beginnen (als het al op tijd zou beginnen, want zeg zelf, die grote diva’s beginnen nooit op tijd), nog een toilet- en drankbezoekje voordien en vanaf onze staanplaatsen een geweldig zicht op het podium. Dikke fun. Het beeld van de gesloten ogen stond er, wij dachten ‘leuk’. En: ‘die ogen herken je toch zo’.

20h28. Ze moet genoeg hebben gehad van het wachten, want Adele begon er gewoon twee minuten te vroeg aan. Eerlijk: na die initiële hé-ze-is-te-vroeg ben ik gestopt met denken. Man, wat een stem. Wat een présence. Als er één zangeres is waar ik mij graag, voor die ene keer in mijn leven, mee zou willen gaan bezatten, dan is het Adele wel. (Als actrice zou ik dan trouwens voor Jennifer Lawrence kiezen, dat lijkt mij ook zo’n plezante.) Het gebabbel was trouwens van zo’n leuk gehalte dat ik vaak dacht ‘stop met applaudisseren mensen, ik wil luisteren naar wat ze zegt!’.

De liedjes waren Adele. Daar moest ze trouwens ook mee lachen, want het waren -uiteraard- quasi allemaal ballades, maar daar had de overgrote meerderheid van de zaal geen problemen mee. Ik heb minstens drie keer met letterlijke tranen in de ogen gestaan, door de combinatie van tekst, muziek en de essentie die Adele toevoegt in zo’n concert aan dat liedje. Ik was vrij hard verkocht ja. En volgende keer gaan we voor fancy en duurdere zitplaatsen, want dat hebben we er nu helemaal voor over. En wij willen ook wel mee op dat podium, eigenlijk.

Ik hoor nu al zeker 15 uur Adele in mijn hoofd, quasi non-stop, en dat mag nog wel even blijven duren. Adele, Antwerp loves you. 

 

 

Standard

4 thoughts on “Adele

  1. Ha, ik ben ook geweest en heb er net een recensie over geschreven :-). Het was goed hé. Ik ben maandag geweest trouwens. Wat jammer dat het alweer gepasseerd is!

    • Ze zei maandag dat er waarschijnlijk geen volgende meer komt omdat ze niet zolang weg kan als haar zoon naar school begint te gaan. In de nabije toekomst is de kans dus klein, wat het nu eigenlijk wel nog specialer maakte, we waren er toch maar mooi bij :-).

  2. Pingback: Dit was 2016 | Wonder-wanderland

Leave a Reply

