Eten, Het dagelijks overleven

Gezonder eten

Beter weer zorgt voor betere eetgewoontes, niet?  In mijn geval absoluut niet, vrees ik. Langs de ene kant wel: ik ben dol op gazpacho, eet groenten en fruit met hopen wanneer die voorhanden zijn en op een BBQ neem ik meer groenten bij dan vlees. Er is echter ook een minpunt: die groenten en fruit worden soms wel eens vergeten (of geraken niet bijgekocht), op het werk blijft het gigantisch druk en stressy waardoor ik meer nood heb aan chocolade en snoep dan aan gezond en mooi weer nodigt ook veel uit voor koude desserts. Oeps?

Tijd voor een nieuw actieplan vrees ik, want dat passen van het kleed komt langzaamaan dichterbij, net zoals -uiteraard- de trouw en ohja, binnenkort liggen wij ook weer aan een zwembad, dus die bikini’s moeten ook weer aangeschoten worden. Joggen is allemaal goed en wel, maar zolang ik dat niet op een hoger gemiddelde krijg (zowel qua tempo als qua frequentie) gaat dat ook niets aan vermindering van gewicht bijdragen, hoogstens een stabilisatie. Het eten moet dus wat aangepast worden.

Dat staat daar zo simpel, niet? ‘Het eten moet dus wat aangepast worden’. Ik hoor zowel mijn innerlijke gedachten als mijn innerlijke wederhelft hoog gillend weglopen, richting hopen comfort food. Hoe begin je daaraan? Voor mezelf ga ik proberen mijn snacks weer wat gezonder te houden, zodat ik én iets mee heb om mijn hongertjes te bestrijden én iets gezond heb en zo hopelijk minder gemakkelijk naar de wafels grijp. Hope springs eternal. Andere acties: weer meer water drinken (momenteel een klein dieptepunt, want minder plaats op mijn (voorlopige) bureau waardoor sommige dingen niet meer echt in het zicht staan), meer donker brood en donkere pasta en misschien wat meer smoothies. Hoewel, dat laatste zou toch niet zo geweldig zijn qua suikergehalte. Bon, een mens kan niet perfect zijn.

Standard

Leave a Reply

