General blabla, Sport

Een marathon wandelen

We hadden een zot plan, een paar maanden geleden: The Great Breweries Marathon was in de buurt en hoewel we geen marathon konden en wilden lopen, zagen we het wandelen wel zitten. Op weekendjes in de Ardennen passeerden er relatief regelmatig wandelingen van 20+ kilometers, dus dan zou dit toch ook wel lukken, niet?

Fast-forward naar 5/6/2016: één iemand had al afgehaakt (ze was gevallen op de knie en kon daar niet veel druk op zetten, dan is 42 kilometer wandelen niet geweldig) en met ons drieën gingen we nog vol goede moed voor de eindstreep. Het weer was ideaal (niet te warm, niet te koud, geen regen), de sfeer zat goed en de wederhelft keek al uit naar verschillende bieren testen onderweg.

Na 10 kilometer (ter hoogte van brouwerij Palm, met mooie gebouwen!) kloeg de schoonzus over blijnen (zij die die nooit heeft) en gingen we toch relatief fluks door. Nog eens 5 kilometer verder merkte ik op dat mijn heupen niet helemaal OK leken, maar gingen we nog steeds door (toch nog een gemiddelde van 6 kilometer per uur). Bij kilometer 21 belde ik onze bezemwagen: kon ik gebruik maken van hun diensten?  Het ging niet meer. Bij kilometer 28 hing de schone zus ook aan de bel: bij haar ging het ook niet meer en de wederhelft kon nog wel, maar wou niet alleen verder.

Het komt erop neer dat we dus met ons drieën in de auto zaten, onze gratis pakketjes bier gingen ophalen en de wederhelft nu de trotse eigenaar van twee mini-Duvelglaasjes is. Het onweer stak plots zijn hoofd op, zodat we tussen Puurs en Boom even volop in de drash zaten, maar Antwerpen werd volledig gespaard. Logisch, want wij hadden grasmatten gelegd en het is toch toffer als we dat zelf kunnen sproeien dan wanneer de natuur daarvoor zorgt, niet?

Ondertussen zijn we alle drie bekomen van ons wandelavontuur, maar bij mij heeft het toch drie dagen geduurd voor ik dacht ‘nu wandel ik zonder dat ik ergens last van heb’. De wederhelft wil volgend jaar weer proberen, maar ik weet het niet: het trekt mij niet onmiddellijk weer aan. Of we moeten ons erop beginnen voorbereiden, maar daar heb ik dan gewoon weer geen zin in. Momenteel wordt er van een kleine fail gesproken, maar we kunnen er volop mee lachen, als is het bij de wederhelft dan voornamelijk groen. Achja.

Standard

One thought on “Een marathon wandelen

  1. Pingback: Watskeburt in juni | Wonder-wanderland

Leave a Reply

