Reizen, Trouw

De huwelijksreis: work in progress

Afrika. Dat lag vast. Net zoals de Victoria Falls, want blijkbaar is eind oktober, begin november een ideale periode om die watervallen te zien (volgens de ene site dan toch; via andere sites krijg je dan te zien dat er weinig water is maar dat je dus de rotsen heel goed ziet en de wandeling net iets minder nat is).En oh, wat is Tanzania mooi en Kenia ook en ooh, dat ligt naast elkaar. Het budget, dat lag ook vast. Even slikken, maar een huwelijksreis, da’s toch ook maar één keer. Borst natmaken en naar het reisbureau, dus.

Wat een koude douche was dat. Ik kom daar enthousiast binnen, bekijkt die man van het reisbureau mij eens goed met een blik van ‘hoe onnozel kan je zijn’. Gevolgd door ‘ja juffrouw, dat is toch al echt vijf voor twaalf dat je hier nu komt he’. Excuseer? De reis is binnen vier maanden en dus met voorsprong de reis die we het vroegste van al ooit van z’n leven geboekt zouden hebben. OK dan. Maar beste man, je kan ons toch helpen? Wij hebben geld en zouden graag…

Lag hij toch niet bijna onder tafel van het lachen zeker? Met ons budget kwamen we in de verste verte zelfs nog niet in de buurt van 10 dagen in Tanzania, laat staan drie weken, en Kenia is momenteel blijkbaar doodsgevaarlijk. Namibië en Zuid-Afrika, dat zag hij als opties. OK, stamelde ik een klein beetje beduusd. Mag ik de opties daar dan zien, in Namibië? Want Zuid-Afrika, dat hadden we vorig jaar al gedaan. Maar juffrouw toch, Namibië is al maan-den uitverkocht. Allé, ‘t is te zeggen, er zijn misschien nog opties, als jullie je flexibel opstellen wat betreft vertrek- en aankomstdata.

Kijk, dan heb ik er dus al geen zin meer in. Via dat reisbureau heeft mijn moeder vorig jaar onze reis naar Zuid-Afrika geregeld, die geweldig was en de hoofdreden waarom ik nu via hen wou gaan, maar ik ben geen stomme trut. Ik ben iemand met een budget en ik vind het niet leuk als ze mij in mijn gezicht lijken uit te lachen, maar het zal aan mij liggen.

Terug bij af, dus. Afrika zouden we nog steeds doodgraag doen, maar misschien dan beter volgend jaar. En dit jaar iets kleiner, of iets dat we zelf kunnen regelen (ik heb het onderhand wel even gehad met reisbureaus). Maar dan is het geen échte huwelijksreis. Daar krijg ik dus stress van, van dit soort toestanden. Die organisatie van de trouw? Dat lukt wel. Dit? Iets minder.

Standard

2 thoughts on “De huwelijksreis: work in progress

  1. Wij zijn nogal vroege boekers, dus gelukkig hadden we dit probleem nog niet. Ik had overigens geen idee dat je er zo vroeg moest bijzijn voor Namibië e.d… Is het een optie om de reis uit te stellen? Wij hebben onze eigenlijke huwelijksreis meer dan een jaar nadien gedaan omdat we heel lang getwijfeld hebben over wat we wilden en omdat de echtgenoot door zijn job toen niet langer dan een week weg kon. In 2013 zijn we dan maar een week aan het strand gaan liggen in Cyprus en in 2015 kwam de echte huwelijksreis naar Nieuw-Zeeland :-).

  2. Pingback: De Trouw: update juni | Wonder-wanderland

Leave a Reply

