Het dagelijks overleven, Reizen

Vakantie

Nog drie weken (iets minder, maar dat vind ik niet erg) en dan heb ik twee weken vakantie. Of nog beter: 18 dagen vakantie, want ik pak er het brugweekend bij. Eerlijk, ik ruik het al bijna. Het is precies ook nodig, zoals Samaja ook al meldde: het herbronnen en recupereren is en blijft een noodzakelijk onderdeel van vakantie.

Ik ben dan ook gigantisch blij dat het eerst een week R&R wordt waar naar ik hoop de moeilijkste keuze zal zijn: nu een gin tonic en dan naar een marktje, of eerst het marktje en nadien de gin tonic? Zelfs mocht het slecht weer zijn (we gaan naar de Provence, je weet nooit, maar ik gok van niet) heb ik er geen probleem mee om mijn slaapuren uit te breiden en te ontdekken in welke zetel ik nu het comfortabelste lig. Hallelujah.

Nadien gaan we voor iets meer energie en hebben we een appartementje in de Alpen geboekt, waar we hopelijk ook mooi weer hebben en kunnen wandelen. De wederhelft blijft me wel wat uitlachen met het feit dat ik de minst sportieve ben van de drie (we gaan samen met mijn schoonzus), maar ik heb daar geen problemen mee. Plus, de Alpen: ik kan die toch wel ergens afduwen als het nodig is, niet?

Ah, vakantie. Zelfs al hadden we twee weken thuis gezeten, ik zou het nog fantastisch vinden. Nog de volle 13 dagen en dan kan ik de computer even toelaten. Zalig.

Standard

2 thoughts on “Vakantie

  1. Pingback: Weekmenu: week 29 | Wonder-wanderland

  2. Pingback: Gun jezelf een dagje lummelen | From guestwriters

Leave a Reply

