Eten, Iets specialer

Zomers eten

Bear with me: ik ben een mens, wat betekent dat mijn goede voornemens (hoezo, lopen, wat is dat?) zeer gemakkelijk naar de boem gaan, zoals ze zeggen. Ik kan daar mee leven, al vind ik het wel frustrerend om zo vaak te merken dat ik het niet volhoud. Maar zomers eten, ik krijg er nu al kwijl van in de mond.

We denken -uiteraard- aan BBQ, waar de wederhelft volledig mee akkoord gaat en dolenthousiast zowat alles op die grill zou smijten, maar ook aan andere recepten en inspirerende blogs die ik oppik bij onder andere Smitten Kitchen en Sally’s Baking Addiction. Mijn droom momenteel? Een week of twee verlof nemen, nergens anders naartoe gaan en gewoon tijd doorbrengen in mijn keuken. Dat is eigenlijk het grootste minpunt aan de switch van jobs, anderhalf jaar geleden: ik heb veel minder tijd in mijn keuken. Snif.

Wat ga ik vanavond testen? Dit, van Sally. En ja, ik weet dat er iets anders gepland stond, maar da’s niet erg: ik heb toch nog niets aangekocht (oooooh). Wel aangepast, uiteraard (want wanneer kan ik ooit een recept klakkeloos overnemen?), met asperges die op moeten en verse spaghetti die eigenlijk ook die richting uit moet, maar het zomergevoel blijft hopelijk behouden.

Voor de rest ben ik wanhopig aan het proberen om de nood aan chocolade en andere suikers tegen te gaan met wortels, tomaatjes en andere healthy snacks. Ik heb geen honger, dus dat is al fantastisch, maar ik moet mij toch echt zwaar inhouden om niets uit de winkel mee te nemen. #zelfcontrole #maakdateenanderwijs

Toevoeging: ik ben weer aan het nadenken over Hellofresh. Er wordt links, rechts en achter mij met kortingsbons gesmeten en mijn inspiratie laat toch wat te wensen over met momenten als het over gezond(er) gaat. Wie weet, binnenkort misschien een post. Of niet. 

 

Standard

One thought on “Zomers eten

  1. Ik ken het gevoel, wij letten ook op ons eten maar de verleiding is soms groot in de supermarket om toch iets van chocolade of chips mee te nemen. Voorlopig kunnen we ons echter goed inhouden. Dat receptje ziet er lekker uit trouwens!

Leave a Reply

