Eten, Het dagelijks overleven, Iets specialer

Deliveroo

Woensdag was het ‘meh’. Ik had geen zin in koken, de wederhelft wou gaan eten maar daar had ik ook geen zin in want dan moest ik naar buiten en fast food was geen optie voor de wederhelft. Wat dan?

Deliveroo, dus. Ons groot voordeel is dat we in Antwerpen wonen, waar Deliveroo actief is én er veel restaurants zijn die hieraan deelnemen. Ik was ook wel nieuwsgierig, want dagelijks zie ik minstens 10 fietsers passeren met zo’n grote doos op de rug. Komt dat eten wel warm aan? En niet door elkaar geschud? Hoe lang is dat nu eigenlijk wachten?

De proef op de som: we kropen met ons tweeën achter het computerscherm en vroegen ons af waar we zin in hadden. Gemakkelijkheidshalve wilden we maar bij één restaurant reserveren, anders werd het wel heel ingewikkeld. De wederhelft dacht aan mosselen, dus vis- en Belgische restaurants stonden hoog aangeschreven. Veel mosselen hebben we niet gevonden (ik vermoed dat het moeilijk is om suggesties mee in de opties te steken), maar een portie sole meunière en een portie lenghaas later wisten we dat we een veertigtal minuutjes moesten wachten op onze bestelling.

Bij aankomst kregen we twee pakketjes (goede porties; niet te groot, zeker niet te klein) die heelhuids én warm aankwamen. Ik kan niet zeggen of het beter of slechter dan gewoonlijk is qua smaak, aangezien we in het desbetreffende restaurant nog nooit zijn gaan eten, maar het was zeker niet slecht!

Ik vind het geen slecht concept, eigenlijk. Je zit thuis en moet niet koken, maar het is ook geen fastfood. Het is duurder, da’s waar, maar voor het gemak van thuis te zitten vind ik het wel handig. Het lijkt mij in ieder geval een goede optie in geval van ‘ik wil wel ergens anders gaan eten, maar heb geen fut om me te verplaatsen’. Of zijn wij de enige met die ideetjes? 😉

Standard

Leave a Reply

